Vi anvender cookies til at måle trafikken på websitet og til at forbedre brugeroplevelsen. Klikker du videre på sitet, accepterer du anvendelsen af cookies. Læs mere
Du er her : Home Tip til EffectShop til C5/NAV - Hjælp kunderne finde det, de søger!

Tip til EffectShop til C5/NAV
-Hjælp kunderne finde det, de søger!

Det lyder måske banalt. Men hvis ikke I anvender de "rigtige" ord i jeres varebeskrivelser / søgeredskaber, så finder kunderne ikke varerne, og I risikerer, de forlader shoppen uden at have købt noget.
Det kan dog være rigtig svært, på grænsen til umuligt, at anvende alle relevante søgeord i en produktbeskrivelse. I risikerer, at formålet med produktbeskrivelsen - at informere kunden om varen - drukner i søgeordsoptimering. Og det kan hurtigt komme til at se meget uheldigt ud.

Anvender din virksomhed EffectShop til C5/NAV, den fuldt integrerede webshop fra IT-Effect, så får du her en guide til, hvordan I optimerer kundernes søgninger, så I ikke mister ordrer pga. mangel på rette søgeord.

Værktøjet synonym-søgninger - Sådan gør du:

  1. Undersøg hvilke søgeord der anvendes på jeres hjemmeside. Det kan du gøre ved at gå ind i "søge-modulet" i CMS'et og se på statikstikken.
  2. Tjek efter om alle de anvendte søgeord også er nogle, I bruger i jeres varenavne /-beskrivelser.
  3. Hvis ikke, så opret synonymer, som definerer, hvilke varer I vil vise, når kunderne søger på et bestemt ord: Klik på synonymer, opret ny og udfyld de blanke felter.

Eksempel - Tilbehør til biler:
Sælger I eksempelvis tilbehør til biler, og I kan se i statistikken i jeres søgemodul, at kunderne benytter søgeordet "trækkrog", men I sælger dem under betegnelsen "anhængertræk", så kan I med oprettelse af et synonym mellem de to ord sikre, at kunden ikke forlader shoppen, fordi vedkommende ikke kan finde det han/hun søger.

Eksempel - Tøj:
Sælger I eksempelvis tøj, og kan se i statistikken, at kunderne søger på et bestemt mærke, som I ikke fører i jeres sortiment, kan det være en god idé at oprette et synonym til de mærker, I ønsker at vise frem, når kunderne søger på det mærke, I ikke fører. Derved viser I kunden, hvad I har at byde på, og I har derfor en noget større chance for at bevare kunden i shoppen, end hvis de får et blankt søgeresultat.

Har du spørgsmål?
Har du spørgsmål til værktøjet synonymsøgning, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os.

Workshops
Husk, vi tilbyder individuelle workshops / undervisning med udgangspunkt i jeres virksomhed. Læs mere om mulighederne her.

Vil du vide mere?

Læs mere om webshop til C5 og NAV, - EffectShop

 

Publiceret 18. november 2013 i kategorien tips
Nøgleord: c5, nav, tips, webshop

 

Lignende indlæg