Blog: Gør dagligdagen lettere for dine teknikere - IT Effect

Blog: Gør dagligdagen lettere for dine teknikere

Med et servicesystem, der hænger sammen med sagssystemet, får dine teknikere et IT-værktøj der gør dagligdagen lettere. 
Servicehåndteringsmodulet til Microsoft Dynamics 365 Business Central eller NAV giver et komplet overblik over virksomhedens service-, pulje- og spjældopgaver. Dette sikrer at opgaverne nemt og enkelt fordeles mellem teknikerne via f.eks. Microsoft Outlook kalenderen.  

Når opgaven oprettes i sagssystemet, er der mulighed for at tildele den direkte til teknikeren. Herefter kan teknikeren via servicemodulet tilgå såvel opgaven, som mails, dokumenter og KS kvalitetsskemaer, der er relevante for opgaven. 
Efter udførsel af opgaven, kan teknikeren registrere tids- og materialeforbruget direkte i servicemodulet. Registreringen ryger herefter videre til godkenderpanelet, hvor den ansvarlige projektleder kan godkende timerne, som herefter registreres på opgaven. Opgaven er nu klar til fakturering.  

PULJEOPGAVER

Det er også muligt at oprette puljeopgaver i servicemodulet, som de enkelte teknikere kan aftage ved lejlighed. Ved puljeopgaver, menes der serviceopgaver, som ikke er bestilt til udførsel på et specifikt tidspunkt, men som kan udføres næste gang en tekniker er i området.