Den seneste årsanalyse fra FDIH (Foreningen for Dansk Internethandel) har for nylig gennemført en omfattende analyse af danskernes handel på nettet. Den viser ikke overraskende, at danskerne i stigende grad lægger deres køb på nettet. I 2016 rundede vi 100 mia. kr. i e-handels omsætning, det er en stigning på hele 16% fra året før.

 

Hvorfor er det vigtigt at have en online tilstedeværelse?

Det er ikke kun direkte salg på nettet, som er en god grund til at have en webshop. Det

viser sig nemlig, at 8 ud af 10 forbrugere søger informationer på nettet, før de foretager et planlagt køb. Kan man derfor “fange” kunderne i dette informationssøgende stadie, har man ikke kun mulighed for at sælge til dem direkte i en webshop. Man har altså også mulighed for at øge kendskabsgraden til sine varer og virksomhed markant, og man kan dermed være med i kampen om kundernes endelige valg ved at være tilstede på nettet.

B2B-virksomheder forventer stigende salg via nettet

Handler din virksomhed kun med B2B-segmentet, er der absolut også god grund til at overveje at udvide sin handel til at inkludere en online-platform. En analyse fra DI (under Dansk Erhverv) konkluderer, at hver fjerde B2B-virksomhed, som ikke allerede har e-handel i dag, vil påbegynde det inden for 2 år. Og langt størstedelen af de virksomheder, som har e-handel til B2B-segmentet i dag, forventer vækst på området inden for det næste halve år.

En stigende efterspørgsel efter viden på området

Har din virksomhed en webshop i dag, så kan I måske tale med om denne trend. Vi oplever, at mange af de virksomheder vi dagligt taler med, og som ikke har etableret en form for handel via nettet, i stigende grad begynder at gøre sig overvejelser omkring mulighederne. Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak hvis du er nysgerrig. Du kan også se mere på vores side om webshop løsninger.

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *