ServiceModul til planlægning - IT Effect

Servicemodul

Nem planlægning af jeres servicebesøg

  • Planlæg jeres servicebesøg ét sted
  • Opret nye sager/besøg på farten
  • Opgaver opdateres direkte ude hos jeres serviceteknikere
  • Nem og enkel planlægning af gentagende servicebesøg

Serivcemodulet er altid synkroniseret med jeres økonomisystem, som f.eks. Microsoft NAV eller Business Central.

Servicemodul på tablet

Planlægning af servicebesøg bliver nemmere

Servicemodulet er direkte integreret med NAV og Business Central, samt Office 365 kalendere hvis dette ønskes. Servicemodulet giver jer mulighed for at planlægge jeres teknikeres arbejdsdag direkte inde fra servicesagen i økonomisystemet, samt giver dem de oplysninger ved hånden, de har brug for, til at løse deres opgaver.

Dette i form af en arbejdslog som kan ses i ERP. Her kan teknikerne skrive en intern note omkring det der serviceres, ligesom de kan se tidligere noter. Derudover har teknikerne mulighed for at skrive en note til faktura, som kan overføres automatisk, samt teknikerne kan se indkøb til sagen / installationen som serviceres.
Der er ligeledes mulighed for at definere egne felter, f.eks. checkbokse som teknikerne kan/skal udfylde før besøget kan afsluttes.

Flyttes servicebesøget, f.eks. i forbindelse med hastesager, sygdom eller lignende, bliver ERP opdateret med den nye dato for besøget, således at kontoret altid kan følge med. Via status kan teknikerne desuden tilkendegive, at sagen er f.eks. accepteret, mangler materialer eller andet. Disse statusser kan man selv vedligeholde efter ønske.

I ERP er der desuden mulighed for at planlægge kontrol- og servicebesøg ved installationer med jævne mellemrum.

Teknikerne kan på farten også oprette deres nye servicebesøg og sågar nye kunder og sager direkte fra Servicemodulet, hvilket kan medvirke til at sikre, at en ny kunde oprettes korrekt samt omkostninger på kunden registreres med det samme, også når kontoret er lukket.

Integrérbar

Sammen med Timeregistrering fra IT-Effect kan teknikerne med det samme registrere tid og materialer i forbindelse med et servicebesøg.
Hvis man samtidig har Dokumenthåndtering fra IT-Effect, opstår en rigtig god synergi, idet der er mulighed for at placere diverse dokumenter såsom aftaler, arbejdstegninger, billeder og manualer til brug for teknikerne.
Dokumenthåndtering giver også mulighed for at indhente kundens accept i form af en underskrift på opgavens udførelse.

Funktioner i Servicemodulet

  • Ekstra sagshovedfelter
    • Servicetype (kontrakt / ikke kontrakt)
    • Servicefase – afventer evt. reservedel
    • Seneste servicedato og datointerval for næste service
  • Ekstra individuelle felter
    • På sagshoved
    • På opgavelinjer
    • På planlægningslinjer
    • Felter som kan angives efter kundebehov.
  • Servicelog - Som bruges som en intern note teknikere imellem – hvad skal vi evt. huske ved næste servicebesøg.
  • Puljeopgaver – angive at en opgave blot skal løses ved lejlighed.
  • Servicemodul interface til serviceteknikere
    • Opgaveliste med relevant sagsinformation
    • Visning af historik på serviceopgaven – er der tidligere udført arbejde på sagen.
    • Er der afventende indkøb på servicesagen?
    • Er der dokumenter, billeder, tegninger som er arkiveret på servicesagen.
    • Felter: mulighed for at angive felter som synkroniseres tilbage til servicesagen i Business Central
    • Opgavestyring – så kontoret ved, at servicetekniker har set opgaven og mulighed for at angive at servicetekniker er påbegyndt serviceopgave.
    • Mulighed for at angive opgave- og servicebeskrivelse
    • Dannelse af servicerapporter med eller uden underskrift.
    • Dannelse af andre relevante dokumenter (word, excel, pdf)
    • Rettighedsstyring på dokumentbibliotek.
    • Se puljeopgaver
ServiceModul

Kontakt os i dag og hør mere om ServiceModulet

Giv os et kald på 8743 1000 eller udfyld formularen,
så vender vi hurtigt tilbage til Jer.

Invalid Email
Invalid Number
Planlægning og overblik

Vi oplever at kunderne ønsker en nemmere hverdag, når der skal planlægges servicebesøg. Både for de medarbejdere der køre ude hos kunderne men også for dem hjemme på kontoret. Fællesnævneren er ofte et ønske om at det hele fungere live, så alle medarbejdere ser de samme oplysninger, uafhængigt hvilke arbejdsfunktioner medarbejderen udføre.

Ring til os på 8743 1000 og hør nærmere om hvordan du kan få fordele med vores Servicemodul.

Morten Friis, Driftkonsulent