Tip 1/3: Få styr på lageret med C5

Tip 1/3: Få styr på lageret med C5

Godt nok tilbyder vi ikke at komme og hjælpe jer med en fysisk oprydning på lageret, men her får I noget, som er mindst lige så stor en hjælp. Vi serverer nemlig en håndfuld gode tips til, hvordan I får bedre styr på jeres lager – så det stemmer både mht. antal og økonomi.

Når lager disciplinen halter, risikerer I at miste ordrer, få uhensigtsmæssigt mange restordrer, samt utålmodige og utilfredse kunder, når de ønskede varer mod forventning ikke er på lager. Derudover kan I opleve fejl i dækningsbidrag og vareværdier ved den årlige status pga. ændrede kostpriser, som ikke er blevet reguleret løbende.

HER FÅR DU DET FØRSTE AF 3 GODE RÅD TIL, HVORDAN I FÅR INDBYGGET EN RIGTIG GOD LAGER DISCIPLIN, SOM BLIVER EN DEL AF JERES HVERDAG.

Registrér ALLE fysiske lagerbevægelser i C5.

Det kan eksempelvis være, at I tager varer ud af lageret til brug på en messe, præsentation eller lignende.

Sådan gør I:

  1. Opret en ordre med jer selv som debitor. Sørg for først at oprette jeres egen virksomhed i debitorkartoteket.
  2. Giv ordren en navn, som giver mening til formålet. Eksempelvis “Messe i Hamborg”. OBS:Navnefeltet findes lige under ordrenr. feltet – medmindre du har flyttet det.
  3. Registrér de varelinjer og antal, som I tager ud af lageret.
  4. På varelinjerne ændrer du nu priserne manuelt til 0 kr.
  5. Fakturér ordren.

De pågældende varer er nu ikke kun fysisk fjernet fra lageret – tallene stemmer også i C5.

Læs Tip 2/3: Undgå tomme hylder og dertilhørende mistede ordrer.

Læs Tip 3/3: Sådan sikrer du, at lager værdierne stemmer.

Forbehold:

I kan have foretaget tilpasninger i jeres C5, som gør, at jeres menuer og valg ikke ser ud som beskrevet ovenfor. Er det tilfældet eller har I brug for hjælp til andet, er I som altid velkomne til at kontakte os.