Case DSJ Malergruppe

DSJ har fået et fremtidssikret system og skaber værdi

Om kunden

DSJ Malergruppe er en moderne håndværker og servicevirksomhed. Virksomheden består af flere selvstændige virksomheder, men med en fælles forankring i DSJ.

Tilsammen har de mere end 100 medarbejdere. Derved kan de trække på hinandens kompetencer og skabe den mest optimale løsning for kunden.

Udfordring

Deres NAV Artesa er forældet og kan derfor ikke leve op til virksomhedens ønsker til et system, der kan anvendes til et bygge- og anlæg firma.

De manglede også en moderne og nem måde, hvorpå medarbejderne kan registrere deres arbejdstimer.

Løsning

DSJ Malergruppe A/S skiftede fra den forældede NAV Artesa til Business Central. Her investerede de nogle tillægsløsninger som e:byg og har fået et system, der er skræddersyet til bygge- og anlægsbranchen.

DSJ Malergruppen A/S skiftede fra den forældede NAV Artesa til Business Central. Her investerede de nogle tillægsløsninger som e:byg og har fået et system, der er skræddersyet til bygge- og anlægsbranchen.

Nyere koncept - gamle traditioner

DSJ Malergruppe som vi kender det i dag blev etableret i 2004. Konceptet indebærer flere selvstændige virksomheder, der er tilknyttet virksomheden. Dette giver derved DSJ Malergruppe en historie, der går mere end 6 årtier tilbage.

Da alle virksomhederne har en fælles forankring i DSJ Malergruppe, har de alle mulighed for at trække på hinandens kompetencer og ressourcer.

Med et ønske om at være den fortrukne professionelle samarbejdspartner, tager de udgangspunkt i virksomhedens stærke håndværksmæssige traditioner og faglig kunnen.

 

Håndværksmæssige principper

Deres professionelle aftryk har en stor betydning. En aftale er en aftale. Derfor sætter DSJ Malergruppe deres pli til, at arbejdet udføres efter gode håndværksmæssige principper.

De bestræber sig på at være en kreativ, faglig og troværdig samarbejdspartner, så de er det pålidelige valg, når kunderne skal vælge maler.

Det er derfor vigtigt, at de har et system, der passer til deres virksomhed og ikke mindst kan rumme de mange og forskellige maleropgaver.

NAV Artesa kunne ikke længere dække de behov, DSJ Malergruppe A/S havde til deres ERP-system. Ved at indgå et samarbejde med IT-Effect, har de uden problemer fået skiftet den gamle kending ud med Business Central

male hand paints with white paint on wood, painting concept, close-up, place for text

En fremtid med Business Central

Ved at være skiftet til Business Central, har DSJ Malergruppe A/S fået nye muligheder til at opnå deres vision for virksomheden.

Business Central, og ikke mindst de tilkøbte tillægsmuligheder hertil, har gjort det nemt for dem at holde overblik over de forskellige opgaver.

Ved at have valgt en løsning, der er tilpasset branchen, kan de lettere udnytte systemet fuldt ud, hvilket har givet dem en helt ny arbejdsdag.

Det er vigtigt, at de har et system, der passer til deres virksomhed og ikke mindst kan rumme de mange og forskellige maleropgaver, de forskellige virksomheder i DSJ har.

NAV Artesa kunne ikke længere dække de behov, DSJ Malergruppe A/S havde til deres ERP-system. Ved at indgå et samarbejde med IT-Effect, har de uden problemer fået skiftet den gamle kending ud med Business Central.

theme-photos-Cl-OpYWFFm0-unsplash

Med mere end 100 medarbejdere, er der mange folk, der har forskellige arbejdstider, er på forskellige opgaver etc. og det kan nemt give udfordringer, når der skal laves løn til de ansatte.

Som en del af e:byg, har DSJ Malergruppe adgang til MIT.iteffect.dk. Her har medarbejderne fået en nem adgang til at registrere deres timer. De kan således logge ind på deres mobil og tjekke ind på en given opgave og tjekke ud, når de kører derfra.

Er der blevet brugt lift eller andet materiel, kan dette også registreres under timeregistreringen. Det er derfor blevet nemt for bogholderiet at lave løn til de forskellige ansatte, da de kan trække alt data direkte fra Business Central, så snart timerne er godkendt eller registreret.

DSJ Malergruppe A/S har således fået et system, der er mere i synk med deres virksomheds værdier og ikke mindst opsætning, hvilket har givet en mere overskuelig arbejdsdag igennem hele virksomheden.

Resultat

DSJ Malergruppe A/S er gået fra et ERP-systemet NAV Artesa, som ikke længere blev opdateret eller udviklet på. Det er derfor skiftet ud med en mere moderne og langtidsholdbar løsning som Business Central.

Ved at tilvælge IT-Effect løsningen e:byg, har de fået et system, der er tilpasset branchen. Det er blevet lettere at holde styr på virksomhedens mange opgaver - både i den private og erhvervssektoren.

Som en del af e:byg, er det også blevet nemmere og mere overskueligt at registrere de mange ansattes arbejdstimer på de enkelte opgaver.

Fakta

ERP-System:

Skiftet fra NAV Artesa til Business Central.

Købte IT-Effect produkter:

Supportaftale type 3
e:byg
MIT.iteffect.dk
- Dokumenthåndtering
- Timeregistrering

 

3.-Partsprodukter:

Sproom
EG Løn
Continia
- Payment Management
- Document Capture

Ønsker du også lagerstyring, timeregistrering og overblik?

Gør som DSJ Malergruppe A/S - book et GRATIS demo-møde om løsninger, og se, om det er noget for jer.
Du får præsenteret en køreklar demokonto fyldt med test-data, så du kan få et indblik i løsningerne.

Og hvis det ikke er noget? Intet problem. Du er ikke bundet til noget.