Bedre servicestyring i Business Central
IT-Effect har udviklet et produkt til virksomheder, der arbejder med løbende servicering af anlæg for kunder. Anlæg kan være alt fra ventilationsanlæg eller CTS-styringer til en bilpark eller et udendørsareal. Fælles for alle serviceanlæg er, at der kontinuerligt er opgaver, som skal planlægges, løses og faktureres.
IT-Effects Servicestyring er skabt til at give dig overblik over dine kunders anlæg og servicekontrakter, så du får bedre mulighed for at styre, planlægge og dokumentere arbejdet. I Servicestyring er det kundens konkrete anlæg, der er omdrejningspunktet. Du opretter hvert serviceanlæg direkte i Business Central med alle relevante egenskaber og aftaler, og herfra kan du håndtere både entreprise-projekter, faste serviceeftersyn og løbende ad hoc-opgaver på de enkelte anlæg.
Løsningen er bygget i Business Central, så alt data er 100 % synkroniseret med jeres ERP-system og gemt i jeres egen Microsoft 365. Du skal ikke logge ind flere steder, og alle medarbejdere har adgang til hele sagshistorikken.
Læs mere om mulighederne i servicestyring herunder eller skynd dig at kontakte os, hvis du vil høre mere.
Hold styr på dine servicekontrakter
Faste serviceaftaler er en fordel for både dig og dine kunder, og det er dit ansvar som serviceleverandør at overholde kontrakten. Med det det dedikerede modul Servicestyring får du overblik og hjælp til dette.
I modulet kan du samle al grundlæggende information om kundens anlæg, såsom lokation, installationssdato, kontaktpersoner, opmærksomhedspunkter osv., så du ikke skal lede efter det flere steder.
Desuden kan du opsætte aftaler og intervaller for serviceeftersyn, så du bevarer overblikket over kommende opgaver. På den måde kan du bedre planlægge de faste serviceeftersyn og sikre, at du lever op til serviceaftaler med dine kunder.
Hold styr på dine servicekontrakter
Faste serviceaftaler er en fordel for både dig og dine kunder, og det er dit ansvar som serviceleverandør at overholde kontrakten. Med det det dedikerede modul Servicestyring får du overblik og hjælp til dette.
I modulet kan du samle al grundlæggende information om kundens anlæg, såsom lokation, installationssdato, kontaktpersoner, opmærksomhedspunkter osv., så du ikke skal lede efter det flere steder.
Desuden kan du opsætte aftaler og intervaller for serviceeftersyn, så du bevarer overblikket over kommende opgaver. På den måde kan du bedre planlægge de faste serviceeftersyn og sikre, at du lever op til serviceaftaler med dine kunder.
Mere effektiv opgavestyring
Nogle opgaver er mere forudsigelige end andre, både hvad angår tidspunkt og omfang. Akutte servicekald kan være særligt vanskelige, fordi de aldrig er planlagt. Med planlægningsfunktionen i Servicestyring, der er integreret med Mit IT-Effect, får du imidlertid de bedste kort på hånden til effektiv styring af både entreprice-sager, serviceeftersyn og ad hoc-opgaver.
-
Serviceleder og teknikker kan samarbejde om opgavestyringen via Mit IT-Effect.
-
Med start/stop kan teknikeren angive, om opgaven er færdig eller kræver mere tid, så serviceleder kan sikre udførelsen
-
Opgaver kan forlænges, overdrages til andre og der kan planlægges genbesøg
-
Opgaver "følger med frem", så intet glemmes
-
Mulighed for langtidsplanlægning - kig frem og se, om du har mandskab nok
-
Puljeopgaver - saml opgaver, der skal løses, "når vi har tid".
Læs mere her
Fokus på korrekt dokumentation
Dokumentation er et afgørende led i kvalitetssikring af dine kunders anlæg. Derfor skal det altid være korrekt og let tilgængeligt. Det hjælper Servicestyring dig med.
For hvert serviceanlæg kan den ansvarlige serviceleder angive, hvilke sikkerhedsformularer og rapporter det er påkrævet at udfylde. En opgave kan ganske enkelt ikke afsluttes, før dokumentationen er udfyldt, og dermed er du sikker på at få en komplet historik på kundens anlæg med al relevant dokumentation.
Udover skemaer og formularer giver løsningen også mulighed for at gemme billeder og vigtige e-mails som dokumentation. Al dokumentation samles og gemmes i din MS365 Sharepoint-løsning, hvorfra du også let kan sende det til kunden.
Dokumentationen sikrer også dig som serviceleverandør, f.eks. i forbindelse med reklamationer. Med korrekt udfyldte servicerapporter kan du nemlig bevise, hvilke dele af anlægget der er tjekket på hvilke tidspunkter.
Saml din servicehistorik ét sted
Kender du det, at du - eller kunden - vist nok kan huske, hvornår en bestemt del sidst blev skiftet? For så derefter at søge i gamle fakturaer og sager for at finde ud af, hvad der er udført på hvilket tidspunkt?
Med servicehistorikken har du det hele samlet et sted, hvilket giver dig et rigtig godt overblik over service og økonomien på serviceanlægget.
-
Se tidligere servicebesøg med montørens noter
-
Få indblik i de samlede omkostninger. Er det mon billigere at udskifte anlægget?
-
Overblik over materialer og hvilke dele, vi har udskiftet
-
Hvilke reparationer er dækket af garanti eller forsikring?