Bedre servicestyring i Business Central
IT-Effect har udviklet et produkt til virksomheder, der arbejder med løbende servicering af anlæg for kunder. Anlæg kan være alt fra ventilationsanlæg eller CTS-styringer til en bilpark eller et udendørsareal. Fælles for alle anlæg er, at der kontinuerligt er opgaver, som skal planlægges, løses og faktureres.
IT-Effects Servicestyring er skabt til at give dig overblik over dine kunders anlæg og servicekontrakter, så du får bedre mulighed for at planlægge og dokumentere arbejdet. Modulet Servicestyring giver dig også hjælp til at holde styr på de faste serviceaftaler, så du kan være sikker på, at du som serviceleverandør altid overholder kontrakten med dine kunder.
Løsningen er bygget i Business Central, så alt data er 100 % synkroniseret med jeres ERP-system og gemt i jeres egen Microsoft 365. Du skal ikke logge ind flere steder, og alle medarbejdere har adgang til hele sagshistorikken.
Læs mere om mulighederne i servicestyring herunder eller skynd dig at kontakte os, hvis du vil høre mere.
Hold styr på dine kunders anlæg
I Servicestyring er det kundens konkrete anlæg, der er omdrejningspunktet. Du opretter hvert anlæg direkte i Business Central med alle relevante egenskaber og aftaler, og herfra kan du håndtere både entreprise-projekter, faste serviceeftersyn og løbende ad hoc-opgaver på de enkelte anlæg.
I modulet kan du samle al grundlæggende information om kundens anlæg, såsom lokation, installationssdato, kontaktpersoner, opmærksomhedspunkter osv., så du ikke skal lede efter det flere steder.
Desuden kan du opsætte aftaler og intervaller for serviceeftersyn, så du bevarer overblikket over kommende opgaver. På den måde kan du bedre planlægge de faste serviceeftersyn og sikre, at du lever op til serviceaftaler med dine kunder.
Hold styr på dine servicekontrakter
I Servicestyring er det kundens konkrete anlæg, der er omdrejningspunktet. Du opretter hvert anlæg direkte i Business Central med alle relevante egenskaber og aftaler, og herfra kan du håndtere både entreprise-projekter, faste serviceeftersyn og løbende ad hoc-opgaver på de enkelte anlæg.
I modulet kan du samle al grundlæggende information om kundens anlæg, såsom lokation, installationssdato, kontaktpersoner, opmærksomhedspunkter osv., så du ikke skal lede efter det flere steder.
Desuden kan du opsætte aftaler og intervaller for serviceeftersyn, så du bevarer overblikket over kommende opgaver. På den måde kan du bedre planlægge de faste serviceeftersyn og sikre, at du lever op til serviceaftaler med dine kunder.
Mere effektiv opgavestyring
Alle opgaver vedrørende dine kunders anlæg kan du styre via vores brugervenlige webløsning, Mit IT-Effect. I modulet kan serviceleder oprette og uddelegere både de planlagte opgaver og de akutte servicekald. Teknikeren ser opgaven på sin mobil og indberetter med en enkel start/stop funktion løbende om status på opgaven. Det er især en fordel ved servicekald, hvor ingen på forhand kender omfanget af opgaven.
Servicestyringen er bygget op, så det letter hverdagen både på kontoret og i marken:
-
Serviceleder og tekniker kan samarbejde om opgavestyringen via Mit IT-Effect.
-
Med start/stop kan teknikeren angive, om opgaven er færdig eller kræver mere tid, så serviceleder kan sikre udførelsen
-
Opgaver kan forlænges, overdrages til andre og der kan planlægges genbesøg
Husk det hele med puljeopgaver
Har vi ikke alle nogle opgaver, som skal udføres på et tidspunkt, som bare ikke er lige nu? Problemet er, at sådanne opgaver let kan blive glemt. Derfor har vi udviklet funktionen puljeopgave, som hjælper dig til at holde styr på de opgaver, der fx afventer, at en reservedel først skal bestilles hjem.
Fordelen ved puljeopgaver er, at de er synlige for medarbejderne - i en separat liste - og dermed kan tages ind, når det passer mellem de øvrige opgaver. Planlægnings-systemet sikrer opgaverne flytter med frem i tiden, og ikke bliver glemt. Det kalder vi også en fejebakke-funktion.
Medarbejderne kan selv oprette opgaver direkte til puljen eller sende resten af opgaven til pulje, hvis den ikke er færdiggjort. Puljeopgaver sikrer, at kunden får udført hele opgaven - og at I får det hele med ved fakturering.
Saml din servicehistorik ét sted
Kender du det, at du - eller kunden - vist nok kan huske, hvornår en bestemt del sidst blev skiftet? For så derefter at søge i gamle fakturaer og sager for at finde ud af, hvad der er udført på hvilket tidspunkt?
Med servicehistorikken har du det hele samlet et sted, hvilket giver dig et rigtig godt overblik over service og økonomien på serviceanlægget.
-
Se tidligere servicebesøg med montørens noter
-
Få indblik i de samlede omkostninger. Er det mon billigere at udskifte anlægget?
-
Overblik over materialer og hvilke dele, vi har udskiftet
-
Hvilke reparationer er dækket af garanti eller forsikring?
Fokus på korrekt dokumentation
Dokumentation er et afgørende led i kvalitetssikring af dine kunders anlæg. Derfor skal det altid være korrekt og let tilgængeligt. Det hjælper Servicestyring dig med.
For hvert serviceanlæg kan den ansvarlige serviceleder angive, hvilke sikkerhedsformularer og rapporter det er påkrævet at udfylde. En opgave kan ganske enkelt ikke afsluttes, før dokumentationen er udfyldt, og dermed er du sikker på at få en komplet historik på kundens anlæg med al relevant dokumentation.
Udover skemaer og formularer giver løsningen også mulighed for at gemme billeder og vigtige e-mails som dokumentation. Al dokumentation samles og gemmes i din MS365 Sharepoint-løsning, hvorfra du også let kan sende det til kunden.
Dokumentationen sikrer også dig som serviceleverandør, f.eks. i forbindelse med reklamationer. Med korrekt udfyldte servicerapporter kan du nemlig bevise, hvilke dele af anlægget der er tjekket på hvilke tidspunkter.