Blog - IT Effect
10 fordele ved at skifte Artesa og andre gamle ERP-systemer ud

10 fordele ved at skifte Artesa og andre gamle ERP-systemer ud

Hvis du arbejder i byggebranchen, bruger du måske en ældre version af et ERP-system så som Artesa Administration, NAV, Concorde, Navision eller Dynamics Nav. Som det desværre sker med IT, så er udviklingen løbet fra disse systemer og derfor har de fleste virksomheder skiftet til en mere tidssvarende og moderne løsning. Læs med her hvorfor du bør udskifte dit gamle ERP-system til et andet fundament, der er sikret til fremtiden.   Her får du 10 fordele ved… Læs mere 10 fordele ved at skifte Artesa og andre gamle ERP-systemer ud

Brug NAV Business Central til byggesagsstyring

Brug NAV Business Central til byggesagsstyring

Er du en af dem som har rigelig med IT-Systemer og websites til at styre dine byggesager og egentlig bare ønsker, at gøre mere brug af de systemer, som du allerede har. Så læs videre her hvordan NAV Business Central kan bruges til byggesagstyring og de interne opgaver i din virksomhed på en byggesag. NAV… Læs mere Brug NAV Business Central til byggesagsstyring

Integration til iKontrol, SharePoint og NAV Business Central

Integration til iKontrol, SharePoint og NAV Business Central

Er du en af de kunder, som jonglerer med mange IT-systemer i det daglige? Er du en af dem som bruger tid og ressourcer på at åbne og lukke systemer, taste data først i det ene system og efterfølgende i det andet system? Er en given sag afsluttet – skal du så rundet i alle… Læs mere Integration til iKontrol, SharePoint og NAV Business Central

3 gode muligheder hvis du har et C5 opdateringsabonnement

3 gode muligheder hvis du har et C5 opdateringsabonnement

Skift til en moderne platform som passer til din office 365 3 gode muligheder hvis du har et C5 opdateringsabonnement Hvad kan jeg med mit C5 opdateringsabonnement? Er det spildte penge at betale til abonnementet fortsat? Nej det kan fortsat være en god idé at fastholde abonnementet – men måske tiden også er inde til… Læs mere 3 gode muligheder hvis du har et C5 opdateringsabonnement

5 gode grunde til at vælge Microsoft Business Central

5 gode grunde til at vælge Microsoft Business Central

Tips og Tricks til dit næste skifte af ERP-System. Læs mere 5 gode grunde til at vælge Microsoft Business Central

Forskellen på NAV Navision og det nye Business Central

Forskellen på NAV Navision og det nye Business Central

ER NAV DET SAMME SOM BUSINESS CENTRAL? Kært barn har som bekendt mange navne – men nu har Microsoft heldigvis ensrettet med et navn som nu og fremadrettet hedder: Business Central. Den store fordel er nu, at løsningen hænger sammen med Office 365 skyen. Det giver besparelser og en enkelt drift af løsningen Så navne… Læs mere Forskellen på NAV Navision og det nye Business Central

Blog: Ressourcestyring med visuel planlægning

Blog: Ressourcestyring med visuel planlægning

De fleste kender kalendersystemet Microsoft Outlook, som også er en integreret del af vores Byg & Anlægsløsning. Kalenderen giver overblik over dage, uger eller måneder – og også for kollegaer, maskiner, biler eller andet. Men til de store projekter, der strækker sig over længere perioder, kan det være en fordel at få et mere sammenhængende… Læs mere Blog: Ressourcestyring med visuel planlægning

Blog: Nye funktioner og en løsning i skyen

Blog: Nye funktioner og en løsning i skyen

2019 ER STARTET MED, AT DET TIDLIGERE MICROSOFT NAVISION NU OGSÅ BOR I SKYEN. Året er også startet med en række nye funktioner og moduler i vores løsning, Byg & Anlæg.   Microsoft Dynamics 365 Business Central er officielt landet og muliggør derved en Cloud-løsning med base i Azure-skyen. Løsningen er derfor web-baseret og kræver ikke klient eller masser af… Læs mere Blog: Nye funktioner og en løsning i skyen

Blog: Sådan kan du planlægge teknikernes tid

Blog: Sådan kan du planlægge teknikernes tid

Du kender sikkert allerede Microsoft Outlook. Et udbredt og anerkendt program, blandt mange brugere, som også kan benyttes til at planlægge teknikernes tid.   I en travl hverdag, er der behov for nem planlægning. Planlægning, som altid er opdateret hos alle medarbejdere og i alle systemer. Med planlægningsmodulet bliver det muligt at planlægge serviceopgaver, spjældopgaver eller andre opgaver… Læs mere Blog: Sådan kan du planlægge teknikernes tid

Blog: Gør dagligdagen lettere for dine teknikere

Blog: Gør dagligdagen lettere for dine teknikere

Med et servicesystem, der hænger sammen med sagssystemet, får dine teknikere et IT-værktøj der gør dagligdagen lettere. Servicehåndteringsmodulet til Microsoft Dynamics 365 Business Central eller NAV giver et komplet overblik over virksomhedens service-, pulje- og spjældopgaver. Dette sikrer at opgaverne nemt og enkelt fordeles mellem teknikerne via f.eks. Microsoft Outlook kalenderen.   Når opgaven oprettes i sagssystemet, er… Læs mere Blog: Gør dagligdagen lettere for dine teknikere

Smart dokumenthåndtering

Smart dokumenthåndtering

Håndteringen af dokumenter i Byg & Anlægsløsningen, er integreret med Microsoft Office 365 SharePoint. Dette sikrer smart dokumenthåndtering og giver en nem adgang til ny oprettede mapper, da de derved kan findes i stifinderen. Filer, billeder osv. kan gemmes direkte i mappestrukturen og er herefter synlige på sagen i økonomisystemet.  DOKUMENTERNES FORLØB Sagerne oprettes i systemet, mens der… Læs mere Smart dokumenthåndtering

Nye opdateringer og funktioner i Byg & Anlægsløsningen november 2018

Nye opdateringer og funktioner i Byg & Anlægsløsningen november 2018

Vi har opdateret en række funktioner i vores Byg & Anlægsløsning som bl.a. er funktioner i Dokumenthåndteringen, Servicemodulet, Timeregistreringen, Godkenderpanelet med flere. Samtidig arbejder vi på endnu flere opdateringer som kommer inden jul i år. I dette indlæg fortæller vi om vores opdateringer og løfter sløret for dem der kommer lige om lidt. DOKUMENTHÅNDTERING Som en del af vores Dokumenthåndtering er det nu muligt at… Læs mere Nye opdateringer og funktioner i Byg & Anlægsløsningen november 2018

Blog: Opgavestyring med godkenderpanelet

Blog: Opgavestyring med godkenderpanelet

GODKENDERPANELET HJÆLPER MED OPGAVESTYRINGEN Modulet opgavestyring, og det tilhørende godkenderpanel, kan være med til at lette arbejdsbyrden væsentligt – både på kontoret og i marken. Med vores timeregistrering, kan der registreres timer, ressourcer og materialer direkte på såvel sager, som på opgaver. Med integration af vores tidsregistrering i virksomhedens IT-løsning, kan der nu registreres arbejdstimer direkte fra… Læs mere Blog: Opgavestyring med godkenderpanelet

Blog: Optimér processen fra tilbud til ordre med kalkulationsmodulet

Blog: Optimér processen fra tilbud til ordre med kalkulationsmodulet

Om det er entreprise eller spjæld/service sager, så kan kalkulationsdelen af Byg & Anlægsløsningen hjælpe med at optimere økonomien og lette arbejdsgangene. Når der skal oprettes tilbud, kan brug af standardskabeloner sikre, at man husker alle omkostninger i tilbudsfasen og slipper for dyre overraskelser senere i forløbet. Når kalkulationen og tilbuddet er lavet, kan det nemt omdannes til en ordre, når sagen er… Læs mere Blog: Optimér processen fra tilbud til ordre med kalkulationsmodulet

Fra Microsoft C5 til Microsoft Dynamics NAV/Navision eller Microsoft Dynamics 365 Business Central med Byg & Anlæg

Fra Microsoft C5 til Microsoft Dynamics NAV/Navision eller Microsoft Dynamics 365 Business Central med Byg & Anlæg

HVAD BETYDER DET AT MICROSOFT C5 UDGÅR? OG HVAD SKAL DU SÅ NU? Microsoft C5 udgår, da det er besluttet at sende C5 på pension fra udgangen af 2018. Det betyder at mange virksomheder står med en IT-løsning, som ikke længere bliver opdateret og som ej heller supporteres af Microsoft fra 2019. Men hvad gør… Læs mere Fra Microsoft C5 til Microsoft Dynamics NAV/Navision eller Microsoft Dynamics 365 Business Central med Byg & Anlæg

Blog: Et enkelt klik, så ligger sagen klar i Microsoft Outlook – planlægning ✓

Blog: Et enkelt klik, så ligger sagen klar i Microsoft Outlook – planlægning ✓

Planlægning og kategorisering af dine sager og aftaler kan foretages direkte i økonomisystemet (Microsoft Dynamics NAV/Navision eller Microsoft Dynamics 365 Business Central) eller via Microsoft Outlook. En betydningsfuld del af Byg & Anlægsløsningen er, at det er muligt at planlægge timer af mandskab, biler, serviceopgaver og øvrige ressourcer som kan skubbes direkte ud via kalenderen.  Vores kunder oplever at det simpelthen er… Læs mere Blog: Et enkelt klik, så ligger sagen klar i Microsoft Outlook – planlægning ✓

Blog: Opdatering af IT-Effects samlede brugerportal

Blog: Opdatering af IT-Effects samlede brugerportal

Mandag d. 3. september 2018 har vi hos IT-Effect gennemført en stor opdatering af design- og brugeroplevelsen af vores produkter – vi har samlet dem alle i én portalløsning. Flere kunder har efterspurgt en samlet platform, hvor både timeregistrering, timerapporter, fotodokumentation, godkenderpanel m.m. kan tilgås og hvor man som administrator også har webadmin panel liggende i samme portal. Nu… Læs mere Blog: Opdatering af IT-Effects samlede brugerportal

Blog: Udvikling af IT-Effect Byg & Anlæg

Blog: Udvikling af IT-Effect Byg & Anlæg

Sommeren i år har været utrolig varm, men det har bestemt ikke betydet, at vi hos IT-Effect har ligget på den lade side. Tværtimod, så har vi haft utrolig travlt med at udvikle nye funktioner til Byg & Anlægsløsningen. Forskellige virksomheder betyder forskellige behov. Derfor har vi designet tre forskellige Byg & Anlægspakker, der hver indeholder de… Læs mere Blog: Udvikling af IT-Effect Byg & Anlæg

Blog: Dansk Byggeri og BASIT afholdte igen i år en forrygende IT-messe

Blog: Dansk Byggeri og BASIT afholdte igen i år en forrygende IT-messe

TAK FOR I ÅR Årets IT-messe afholdt af Dansk Byggeri og BASIT, åbnede dørene i Taastrup og Aarhus tirsdag og onsdag i denne uge og det har været to dage med masser af aktiviteter. Vi var med begge dage og Kim Friis vores CEO, afholdte oplæg om vores samlet IT-løsning til bygge- og anlægsbranchen. Kim fortæller om… Læs mere Blog: Dansk Byggeri og BASIT afholdte igen i år en forrygende IT-messe

Blog: Finansoptimering – sådan!

Blog: Finansoptimering – sådan!

Hvad kan man egentligt få ud af finansoptimering? Og hvilke fordele er der forbundet med en optimering? Det sætter vi fokus på i dette blogindlæg. Finanshåndtering kan være en kompleks og til tider en længere proces, hvis systemerne man arbejder i, ikke er integreret eller kan snakke sammen. Eksempelvis kan det være at faktureringsprocessen deles… Læs mere Blog: Finansoptimering – sådan!

Blog: Fotodokumentation – et tillægsmodul til timeregistreringen

Blog: Fotodokumentation – et tillægsmodul til timeregistreringen

DOKUMENTÉR MED BILLEDER Er der brug for at medarbejderne kan dokumentere registreringer med billeder og tekst? Vil du gerne kunne fremvise billeddokumentation i forbindelse med kvalitetssikring? Få alle informationer, dokumenter, registreringer og dokumentationer på de enkelte projekter er samlet ét sted som du kan tilgå overalt. ÉT BILLEDE SIGER MERE END 1.000 ORD … og… Læs mere Blog: Fotodokumentation – et tillægsmodul til timeregistreringen

Blog: Integrér din DanDomain webshop til økonomisystemet, let den manuelle arbejdsbyrde og lad dit IT arbejde for dig

Blog: Integrér din DanDomain webshop til økonomisystemet, let den manuelle arbejdsbyrde og lad dit IT arbejde for dig

LAD OS INTRODUCERE BYGGEBILLIGT.DK Byggebilligt.dk er en af de største webshops indenfor døre og karme til konkurrencedygtige priser. Sortimentet varierer lige fra enkelte celledøre, kompakte døre til glasdøre, skydedøre, ståldøre, brand- og facadedøre og ikke mindst karme og tilbehør. Ideen er, at skabe en markedsplads for døre og karme til konkurrencedygtige priser for Hr. og Fru Hansen.… Læs mere Blog: Integrér din DanDomain webshop til økonomisystemet, let den manuelle arbejdsbyrde og lad dit IT arbejde for dig

Blog: Én samlet IT-løsning giver bedre resultater – se hvordan Karsten optimerede sin IT-løsning

Blog: Én samlet IT-løsning giver bedre resultater – se hvordan Karsten optimerede sin IT-løsning

GØR SOM KARSTEN – FÅ ÉN SAMLET IT-LØSNING Lad os først introducere Karsten. Karsten ejer KK Kvalitetsbyg som er en tømrervirksomhed på 32 mand. Alle mand bruger i dag tidsregistreringen. Førhen registrerede de deres timer via standard blokke, de indleverede til kontoret. “Det er klart at hvis man, som Karsten (der førhen) indsamler data fra flere forskellige platforme… Læs mere Blog: Én samlet IT-løsning giver bedre resultater – se hvordan Karsten optimerede sin IT-løsning

Opdatering af din timeregistrering: nye menupunkter og funktioner

Opdatering af din timeregistrering: nye menupunkter og funktioner

NEWS: OPDATERING GIVER NYE MULIGHEDER Vi har opdateret vores timeregistrerings løsning. Har du en integration til dit økonomisystem/ERP, så er der nu dannet et nyt menupunkt nemlig ’arbejdstyper’. Arbejdstyper er en sammenlægning af timearter og arbejdsnumre. Med den nye opdatering kan du nu importere arbejdstyper direkte fra dit økonomisystem/ERP i stedet for, at de skal manuelt… Læs mere Opdatering af din timeregistrering: nye menupunkter og funktioner

Timeregistrering via mobilen

Timeregistrering via mobilen

Lyder det her bekendt? Du skal manuelt godkende utydelige time- og dagssedler af papir. Dagssedler der enten er gnidrede, skriblet ned på et stykke krøllet papir eller skrevet med ulæselige kragetæer. Derefter skal du aflevere en stak sedler til bogholderen, så medarbejderne kan få udbetalt deres løn. Og lad mig gætte: Til tider er timerne… Læs mere Timeregistrering via mobilen

Danskerne handler på nettet som aldrig før

Danskerne handler på nettet som aldrig før

Den seneste årsanalyse fra FDIH (Foreningen for Dansk Internethandel) har for nylig gennemført en omfattende analyse af danskernes e-handel på nettet. Den viser ikke overraskende, at danskerne i stigende grad lægger deres køb på nettet. I 2016 rundede vi 100 mia. kr. i e-handels omsætning, hvilket er en stigning på hele 16% fra året før. HVORFOR ER… Læs mere Danskerne handler på nettet som aldrig før

Salgsmodulet: Effektivt værktøj til sælgere og konsulenter

Salgsmodulet: Effektivt værktøj til sælgere og konsulenter

Salgsmodul til tablet, et salgsværktøj udviklet af IT-Effect. Værktøjet er med til at gøre hverdagen meget lettere for sælgere, konsulenter og agenter. Send faktura, opret tilbud og ordrer direkte på din tablet. Se videoen hvor Kim Friis viser salgsmodulet frem og få en kort introduktion til løsningen. SØG EFTER KUNDEN I SALGSMODULET Når du er logget… Læs mere Salgsmodulet: Effektivt værktøj til sælgere og konsulenter

Overvejer du også at skifte fra C5 til NAV?

Overvejer du også at skifte fra C5 til NAV?

MICROSOFT SENDER DET KLASSISKE C5 PÅ PENSION. Den klassiske version af Microsoft C5 (op til version 2012) er et DOS-baseret system som har sin oprindelse helt tilbage fra midt halvfemserne og er derfor ikke længere er tidssvarende, hvilket betyder, at Microsoft sender programmet på pension i starten af januar, 2019. Dette vil få betydning for… Læs mere Overvejer du også at skifte fra C5 til NAV?

Microsoft Dynamics NAV, C5, kursus og hjælp

Microsoft Dynamics NAV, C5, kursus og hjælp

NAVISION, BLIVER DET SOLGT MERE? Baggrunden for at flere af systemerne nogle gange stadig kaldes Navision, hænger sammen med lidt historie. Tilbage i 90érne var der 2 firmaer i Danmark, som udviklede løsninger til økonomistyring. Den ene virksomhed var: Damgaard Data – (startet af de 2 Damgaard brødre). Den anden virksomhed var Navision – de… Læs mere Microsoft Dynamics NAV, C5, kursus og hjælp

SEO webshop – søgemaskineoptimeret shop til google

SEO webshop – søgemaskineoptimeret shop til google

SEARCH ENGINE OPTIMIZATION SEO webshop og søgemaskine optimering af shops til Google, det vælter rundt med dem derude, eller gør det nu også det? Automatisk SEO af din webshop, så du ikke behøver at gøre noget, kan man det? I denne artikel vil jeg forsøge at opdele krydderierne lidt, så vi får kanel og salt i… Læs mere SEO webshop – søgemaskineoptimeret shop til google