Læs Bloggen: Få værktøjer og viden der giver dig en nemmere IT-hverdag.
Sagsstyring til håndværkere i Business Central: gør det nemt

Sagsstyring til håndværkere i Business Central: gør det nemt

Har du nogensinde oplevet, at din sagsstyring og planlægning halter lidt? At du ikke har det fulde overblik over alle dele på igangværende projekter og sager? Altså fuldstændig styr på alle detaljer på hver enkelt sag så som: forbrug af timer og materiale mandskab til rådighed ekstraarbejde forkalkulation løbende økonomi indkøb dokumenter og bilag Ønsker… Læs mere Sagsstyring til håndværkere i Business Central: gør det nemt

Timeregistrering til Business Central: Sådan opsamler I 100% forbrug

Timeregistrering til Business Central: Sådan opsamler I 100% forbrug

Du kender det sikkert: dine håndværkere har travlt og kommer kun sjældent på kontoret, og når de gør, er det kun for at hente varer og de glemmer derfor at aflevere timesedler og lister over vareforbrug. Det kan betyde, at håndværkerne i deres biler har timesedler og vareforbrug som aldrig når til kontoret. De bliver… Læs mere Timeregistrering til Business Central: Sådan opsamler I 100% forbrug

Sådan kan mobil tidsregistrering spare jer timevis på administration og give jer en bedre bundlinje

Sådan kan mobil tidsregistrering spare jer timevis på administration og give jer en bedre bundlinje

Foregår tidsregistrering i din virksomhed på fysisk papir, i en skurbog eller i det klassiske Excel-ark? Eller bruger I endda flere metoder afhængig af afdeling og medarbejdere? Men I bruger endnu ikke mobil tidsregistrering? Det er ærgerligt. For det betyder: Flere fejlkilder Et ufuldstændigt faktureringsgrundlag Unødvendige manuelle arbejdsgange og tastearbejde omkring registrering, godkendelse og lønkørsel… Læs mere Sådan kan mobil tidsregistrering spare jer timevis på administration og give jer en bedre bundlinje

Hvorfor er min PC langsom? (Guide til en hurtigere PC)

Hvorfor er min PC langsom? (Guide til en hurtigere PC)

Tænker du nogensinde “Hvorfor er min pc langsom”? Så er du kommet til det rette sted. En af de mest frustrerende ting på en arbejdsdag er, når ens computer kører langsomt eller “driller”. Men hvad kan du selv gøre ved det? Det kan du læse mere om her. I denne guide, viser vi dig, hvordan… Læs mere Hvorfor er min PC langsom? (Guide til en hurtigere PC)

ERP-Guide: De (aller) vigtigste spørgsmål, når I skal skifte ERP

ERP-Guide: De (aller) vigtigste spørgsmål, når I skal skifte ERP

Hvis du læser med i denne ERP-guide, er det sikkert fordi I allerede har gjort jer nogle overvejelser omkring det at skifte ERP-løsning i din virksomhed. Men stiller I de rigtige spørgsmål, inden I skal skifte ERP-system? Ellers får du i denne ERP-guide et uddrag af de aller vigtigste spørgsmål, I skal stille jer selv… Læs mere ERP-Guide: De (aller) vigtigste spørgsmål, når I skal skifte ERP

11 grunde til at I skal få mobile arbejdssedler til jeres håndværkere

11 grunde til at I skal få mobile arbejdssedler til jeres håndværkere

Kender du det med at jeres arbejdssedler af papir har ligget sammenkrøllet i lommen eller bilen? At de er fyldt med kragetæer og nærmest er umulige at læse? At de mangler navn, underskrift, dato eller andre vigtige oplysninger? At en af medarbejderne lige glemmer at få alt registreret på den rigtige sag? At det er… Læs mere 11 grunde til at I skal få mobile arbejdssedler til jeres håndværkere

Hvordan får jeg et sikkert password?

Hvordan får jeg et sikkert password?

PASSWORD, ADMIN, QWERTY og 123456 Password, admin, qwerty og 123456! Dette er nogle af de mest brugte passwords. Bruger du et af disse, bør du skifte det, inden du læser videre! Vores adgang til diverse IT-systemer styres med brugernavne og passwords, som derfor er værdifulde for hackere. Samtidig målretter hackere deres angreb ved blandt andet… Læs mere Hvordan får jeg et sikkert password?

15 gode grunde til at skifte fra Microsoft Dynamics C5 til Business Central

15 gode grunde til at skifte fra Microsoft Dynamics C5 til Business Central

      Vi kan vist godt blive enige om, at tiden er løbet fra Microsoft Dynamics C5. Allerede tilbage i 2013 meldte Microsoft ud, at det gamle 90’er ERP-system skulle pensioneres. I januar 2019 stoppede Microsoft endelig med at opdatere programmet. Det betyder, at det kan påvirke din brug af systemet samt integrationen med… Læs mere 15 gode grunde til at skifte fra Microsoft Dynamics C5 til Business Central

Sådan får I 40% i rabat på Business Central Licenser

Sådan får I 40% i rabat på Business Central Licenser

(Og får et fremtidssikret ERP-system)      Bruger I et af disse ældre (og måske ikke-sikre) ERP-systemer? Microsoft Dynamics C5 Microsoft Dynamics NAV / NAVISION  Microsoft Dynamics AX Microsoft Dynamics XAL Så er det på tide at overveje, hvad næste skridt er i forhold til en opgradering af jeres nuværende ERP-løsning.   Problemet med ældre… Læs mere Sådan får I 40% i rabat på Business Central Licenser

10 fordele ved at skifte Artesa og andre gamle ERP-systemer ud

10 fordele ved at skifte Artesa og andre gamle ERP-systemer ud

Hvis du arbejder i byggebranchen, bruger du måske en ældre version af et ERP-system så som Artesa Administration, NAV, Concorde, Navision eller Dynamics Nav. Som det desværre sker med IT, så er udviklingen løbet fra disse systemer og derfor har de fleste virksomheder skiftet til en mere tidssvarende og moderne løsning. Læs med her hvorfor du bør udskifte dit gamle ERP-system til et andet fundament, der er sikret til fremtiden.   Her får du 10 fordele ved… Læs mere 10 fordele ved at skifte Artesa og andre gamle ERP-systemer ud

Brug NAV Business Central til byggesagsstyring

Brug NAV Business Central til byggesagsstyring

Er du en af dem som har rigelig med IT-Systemer og websites til at styre dine byggesager og egentlig bare ønsker, at gøre mere brug af de systemer, som du allerede har. Så læs videre her hvordan NAV Business Central kan bruges til byggesagstyring og de interne opgaver i din virksomhed på en byggesag. NAV… Læs mere Brug NAV Business Central til byggesagsstyring

Integration til iKontrol, SharePoint og NAV Business Central

Integration til iKontrol, SharePoint og NAV Business Central

Er du en af de kunder, som jonglerer med mange IT-systemer i det daglige? Er du en af dem som bruger tid og ressourcer på at åbne og lukke systemer, taste data først i det ene system og efterfølgende i det andet system? Er en given sag afsluttet – skal du så rundet i alle… Læs mere Integration til iKontrol, SharePoint og NAV Business Central

3 gode muligheder hvis du har et C5 opdateringsabonnement

3 gode muligheder hvis du har et C5 opdateringsabonnement

Skift til en moderne platform som passer til din office 365 3 gode muligheder hvis du har et C5 opdateringsabonnement Hvad kan jeg med mit C5 opdateringsabonnement? Er det spildte penge at betale til abonnementet fortsat? Nej det kan fortsat være en god idé at fastholde abonnementet – men måske tiden også er inde til… Læs mere 3 gode muligheder hvis du har et C5 opdateringsabonnement

5 gode grunde til at vælge Microsoft Business Central

5 gode grunde til at vælge Microsoft Business Central

Tips og Tricks til dit næste skifte af ERP-System. Læs mere 5 gode grunde til at vælge Microsoft Business Central

Forskellen på NAV Navision og det nye Business Central

Forskellen på NAV Navision og det nye Business Central

ER NAV DET SAMME SOM BUSINESS CENTRAL? Kært barn har som bekendt mange navne – men nu har Microsoft heldigvis ensrettet med et navn som nu og fremadrettet hedder: Business Central. Den store fordel er nu, at løsningen hænger sammen med Office 365 skyen. Det giver besparelser og en enkelt drift af løsningen Så navne… Læs mere Forskellen på NAV Navision og det nye Business Central

Blog: Ressourcestyring med visuel planlægning

Blog: Ressourcestyring med visuel planlægning

De fleste kender kalendersystemet Microsoft Outlook, som også er en integreret del af vores Byg & Anlægsløsning. Kalenderen giver overblik over dage, uger eller måneder – og også for kollegaer, maskiner, biler eller andet. Men til de store projekter, der strækker sig over længere perioder, kan det være en fordel at få et mere sammenhængende… Læs mere Blog: Ressourcestyring med visuel planlægning

Blog: Nye funktioner og en løsning i skyen

Blog: Nye funktioner og en løsning i skyen

2019 ER STARTET MED, AT DET TIDLIGERE MICROSOFT NAVISION NU OGSÅ BOR I SKYEN. Året er også startet med en række nye funktioner og moduler i vores løsning, Byg & Anlæg.   Microsoft Dynamics 365 Business Central er officielt landet og muliggør derved en Cloud-løsning med base i Azure-skyen. Løsningen er derfor web-baseret og kræver ikke klient eller masser af… Læs mere Blog: Nye funktioner og en løsning i skyen

Blog: Sådan kan du planlægge teknikernes tid

Blog: Sådan kan du planlægge teknikernes tid

Du kender sikkert allerede Microsoft Outlook. Et udbredt og anerkendt program, blandt mange brugere, som også kan benyttes til at planlægge teknikernes tid.   I en travl hverdag, er der behov for nem planlægning. Planlægning, som altid er opdateret hos alle medarbejdere og i alle systemer. Med planlægningsmodulet bliver det muligt at planlægge serviceopgaver, spjældopgaver eller andre opgaver… Læs mere Blog: Sådan kan du planlægge teknikernes tid

Blog: Gør dagligdagen lettere for dine teknikere

Blog: Gør dagligdagen lettere for dine teknikere

Med et servicesystem, der hænger sammen med sagssystemet, får dine teknikere et IT-værktøj der gør dagligdagen lettere. Servicehåndteringsmodulet til Microsoft Dynamics 365 Business Central eller NAV giver et komplet overblik over virksomhedens service-, pulje- og spjældopgaver. Dette sikrer at opgaverne nemt og enkelt fordeles mellem teknikerne via f.eks. Microsoft Outlook kalenderen.   Når opgaven oprettes i sagssystemet, er… Læs mere Blog: Gør dagligdagen lettere for dine teknikere

Smart dokumenthåndtering

Smart dokumenthåndtering

Håndteringen af dokumenter i Byg & Anlægsløsningen, er integreret med Microsoft Office 365 SharePoint. Dette sikrer smart dokumenthåndtering og giver en nem adgang til ny oprettede mapper, da de derved kan findes i stifinderen. Filer, billeder osv. kan gemmes direkte i mappestrukturen og er herefter synlige på sagen i økonomisystemet.  DOKUMENTERNES FORLØB Sagerne oprettes i systemet, mens der… Læs mere Smart dokumenthåndtering

Nye opdateringer og funktioner i Byg & Anlægsløsningen november 2018

Nye opdateringer og funktioner i Byg & Anlægsløsningen november 2018

Vi har opdateret en række funktioner i vores Byg & Anlægsløsning som bl.a. er funktioner i Dokumenthåndteringen, Servicemodulet, Timeregistreringen, Godkenderpanelet med flere. Samtidig arbejder vi på endnu flere opdateringer som kommer inden jul i år. I dette indlæg fortæller vi om vores opdateringer og løfter sløret for dem der kommer lige om lidt. DOKUMENTHÅNDTERING Som en del af vores Dokumenthåndtering er det nu muligt at… Læs mere Nye opdateringer og funktioner i Byg & Anlægsløsningen november 2018

Blog: Opgavestyring med godkenderpanelet

Blog: Opgavestyring med godkenderpanelet

GODKENDERPANELET HJÆLPER MED OPGAVESTYRINGEN Modulet opgavestyring, og det tilhørende godkenderpanel, kan være med til at lette arbejdsbyrden væsentligt – både på kontoret og i marken. Med vores timeregistrering, kan der registreres timer, ressourcer og materialer direkte på såvel sager, som på opgaver. Med integration af vores tidsregistrering i virksomhedens IT-løsning, kan der nu registreres arbejdstimer direkte fra… Læs mere Blog: Opgavestyring med godkenderpanelet

Blog: Optimér processen fra tilbud til ordre med kalkulationsmodulet

Blog: Optimér processen fra tilbud til ordre med kalkulationsmodulet

Om det er entreprise eller spjæld/service sager, så kan kalkulationsdelen af Byg & Anlægsløsningen hjælpe med at optimere økonomien og lette arbejdsgangene. Når der skal oprettes tilbud, kan brug af standardskabeloner sikre, at man husker alle omkostninger i tilbudsfasen og slipper for dyre overraskelser senere i forløbet. Når kalkulationen og tilbuddet er lavet, kan det nemt omdannes til en ordre, når sagen er… Læs mere Blog: Optimér processen fra tilbud til ordre med kalkulationsmodulet

Blog: Et enkelt klik, så ligger sagen klar i Microsoft Outlook – planlægning ✓

Blog: Et enkelt klik, så ligger sagen klar i Microsoft Outlook – planlægning ✓

Planlægning og kategorisering af dine sager og aftaler kan foretages direkte i økonomisystemet (Microsoft Dynamics NAV/Navision eller Microsoft Dynamics 365 Business Central) eller via Microsoft Outlook. En betydningsfuld del af Byg & Anlægsløsningen er, at det er muligt at planlægge timer af mandskab, biler, serviceopgaver og øvrige ressourcer som kan skubbes direkte ud via kalenderen.  Vores kunder oplever at det simpelthen er… Læs mere Blog: Et enkelt klik, så ligger sagen klar i Microsoft Outlook – planlægning ✓

Blog: Opdatering af IT-Effects samlede brugerportal

Blog: Opdatering af IT-Effects samlede brugerportal

Mandag d. 3. september 2018 har vi hos IT-Effect gennemført en stor opdatering af design- og brugeroplevelsen af vores produkter – vi har samlet dem alle i én portalløsning. Flere kunder har efterspurgt en samlet platform, hvor både timeregistrering, timerapporter, fotodokumentation, godkenderpanel m.m. kan tilgås og hvor man som administrator også har webadmin panel liggende i samme portal. Nu… Læs mere Blog: Opdatering af IT-Effects samlede brugerportal

Blog: Udvikling af IT-Effect Byg & Anlæg

Blog: Udvikling af IT-Effect Byg & Anlæg

Sommeren i år har været utrolig varm, men det har bestemt ikke betydet, at vi hos IT-Effect har ligget på den lade side. Tværtimod, så har vi haft utrolig travlt med at udvikle nye funktioner til Byg & Anlægsløsningen. Forskellige virksomheder betyder forskellige behov. Derfor har vi designet tre forskellige Byg & Anlægspakker, der hver indeholder de… Læs mere Blog: Udvikling af IT-Effect Byg & Anlæg

Blog: Dansk Byggeri og BASIT afholdte igen i år en forrygende IT-messe

Blog: Dansk Byggeri og BASIT afholdte igen i år en forrygende IT-messe

TAK FOR I ÅR Årets IT-messe afholdt af Dansk Byggeri og BASIT, åbnede dørene i Taastrup og Aarhus tirsdag og onsdag i denne uge og det har været to dage med masser af aktiviteter. Vi var med begge dage og Kim Friis vores CEO, afholdte oplæg om vores samlet IT-løsning til bygge- og anlægsbranchen. Kim fortæller om… Læs mere Blog: Dansk Byggeri og BASIT afholdte igen i år en forrygende IT-messe

Blog: Finansoptimering – sådan!

Blog: Finansoptimering – sådan!

Hvad kan man egentligt få ud af finansoptimering? Og hvilke fordele er der forbundet med en optimering? Det sætter vi fokus på i dette blogindlæg. Finanshåndtering kan være en kompleks og til tider en længere proces, hvis systemerne man arbejder i, ikke er integreret eller kan snakke sammen. Eksempelvis kan det være at faktureringsprocessen deles… Læs mere Blog: Finansoptimering – sådan!

Blog: Fotodokumentation – et tillægsmodul til timeregistreringen

Blog: Fotodokumentation – et tillægsmodul til timeregistreringen

DOKUMENTÉR MED BILLEDER Er der brug for at medarbejderne kan dokumentere registreringer med billeder og tekst? Vil du gerne kunne fremvise billeddokumentation i forbindelse med kvalitetssikring? Få alle informationer, dokumenter, registreringer og dokumentationer på de enkelte projekter er samlet ét sted som du kan tilgå overalt. ÉT BILLEDE SIGER MERE END 1.000 ORD … og… Læs mere Blog: Fotodokumentation – et tillægsmodul til timeregistreringen

Blog: Integrér din DanDomain webshop til økonomisystemet, let den manuelle arbejdsbyrde og lad dit IT arbejde for dig

Blog: Integrér din DanDomain webshop til økonomisystemet, let den manuelle arbejdsbyrde og lad dit IT arbejde for dig

LAD OS INTRODUCERE BYGGEBILLIGT.DK Byggebilligt.dk er en af de største webshops indenfor døre og karme til konkurrencedygtige priser. Sortimentet varierer lige fra enkelte celledøre, kompakte døre til glasdøre, skydedøre, ståldøre, brand- og facadedøre og ikke mindst karme og tilbehør. Ideen er, at skabe en markedsplads for døre og karme til konkurrencedygtige priser for Hr. og Fru Hansen.… Læs mere Blog: Integrér din DanDomain webshop til økonomisystemet, let den manuelle arbejdsbyrde og lad dit IT arbejde for dig