Vores historie - IT Effect
IT-Effect

Hvem er IT-Effect - Vores historie

Hos IT-Effect har vi siden midten af 90’erne arbejdet på at gøre det nemmere for virksomheder at bevare overblikket over deres økonomi og ressourcer ved at levere digitale løsninger i form af økonomisystemer.

Vi har 25 års erfaring med leverancer, support og drift af økonomisystemer, og over tiden har vi også udviklet vores egne produkter, som er let integrérbare med de systemer, vi leverer. Vi er en bred skare af medarbejdere, hvoraf flere af os har over 15 års erfaring med digitalisering af arbejdsgange, og samtidig sikrer vi med vores trainee program, at vi hele tiden tilføres ny viden, så vi ikke gror fast i ’plejer’, men i stedet bliver ved med at forny os.

Fokus på de gode relationer

Vi har siden begyndelsen vægtet samspillet mellem mennesker højt. Det kommer dagligt til udtryk, når vi indbyrdes stræber efter at blive klogere. Vi engagerer os i, hvad der er af nye tiltag og opdateringer og rækker ud efter den nyeste viden, mens vi prioriterer at videndele og på den måde styrke vores fælles og individuelle kompetenceområder.

Det er netop vores kompetencer, der gør os til de stærke medspillere, som vores kunder behøver. Derfor er vi ikke blot en ordinær softwarevirksomhed, der tilbyder ét produkt - vi varetager mange opgaver. Det betyder, at vi over årene har specialiseret os i at kunne levere produkter på en let forståelig måde, så de skaber værdi fra dag ét, yde hurtig og problemløsende support samt stå for drift og vedligeholdelse af servere.

Det er ikke bare internt, vi er opmærksomme på de gode relationer. Specielt i mødet med vores kunder og samarbejdspartnere har vi fokus på mødet mellem mennesker. Vi er i øjenhøjde med vores kunder, så vi kan se problemstillingerne fra deres perspektiv. På den måde kan vi formulere os i netop det sprog, den enkelte kunde kan forstå, og det medfører, at vi gennem hele processen, fra leverance til driftsstart, kan samarbejde bedst muligt med kunden og på den måde levere løsningerne, så de skaber mest værdi.

Nemmere arbejdsdag grundlagt af samarbejde

Vores mål er at gøre arbejdsdagen for medarbejderne i bygge- og anlægsbranchen lettere. Konkret betyder det, at vi har taget Microsofts produkter og målrettet dem netop denne branche. Ligeledes er de produkter, vi selv udvikler, bygget op omkring de behov, der findes her. Således lytter vi til kundernes ønsker og udfordringer, og det har desuden medført, at vi i flere tilfælde har samarbejdet med vores kunder, om at udvikle nye, mere præcise, kundeorienterede løsninger, der gør det nemmere for dem at udføre deres arbejde. Det betyder, at vores produktkatalog og produkter hele tiden fornyer sig, og at der flere gange årligt kommer nye produkter og opdateringer, som tilgodeser vores kunder og deres udviklende behov.

Bred kundegruppe

I dag samarbejder vi med kunder i hele landet, og derudover har vi også kunder på Grønland og Island. Vi håndterer kunder af forskellige størrelser lige fra de mindre virksomheder med 3 medarbejdere op til virksomheder med over +350 medarbejdere. Ligesom vi samarbejder med kunder af forskellige størrelser, kan vi også samarbejde med kunder i forskellige brancher. Vores primære kundegruppe udgøres af bygge- og anlægsvirksomheder, men vi leverer også økonomisystemer og support til rene handelsvirksomheder.

Solidt fundament for innovation

Vi har gennem årene opbygget en høj kreditværdighed, hvilket betyder, at vi selv træffer beslutninger om i hvilken retning, vi udvikler os, da der ikke er andre faktorer, der spiller ind. Gennem tiden er væksten hovedsageligt sket organisk, mens der i løbet af årene også har været opkøb af andre virksomheder. Den kontinuerlige vækst har desuden medført, at vi flere gange af Børsen er blevet udråbt som Gazelle-virksomhed.