Få hjælp til at styre faste aftaler med IT-Effects Kontraktstyring
Hvordan styrer du kontrakter med tilbagevendende betalinger i dit ERP-system?
Kontrakter med abonnement eller tilbagevendende betalinger er en stor fordel for din forretning, fordi det giver en relation til kunden og sikrer løbende arbejde hos kunden. Men hvis ikke dit ERP-system er sat op til at håndtere faktureringen på en smart måde, kan hver månedsafslutning godt blive en besværlig affære.
I nyeste version af Microsoft Business Central er der opsat en mulighed for at håndtere simple abonnementer og tilbagevendende betalinger, hvilket gør det nemt at fakturere samme beløb hver måned.
Men hvad nu hvis den månedlige afregning skal tilpasses ud fra det konkrete timeforbrug på opgaven?
IT-Effect har udviklet en særlig løsning, Kontraktstyring, der håndterer de mere komplekse aftaler, fx hvor afregningen er forbrugsafhængig. En aftale kan fx lyde på, at kunden har en supportaftale med op til 6 timers fri support pr. måned. Noteres der flere timer på ordren, vil kontraktmodulet automatisk fakturere de ekstra timer samt generere en forbrugsopgørelse, der sendes til kunden.
En kontrakt med din kunde kan fx omfatte serviceaftaler, support, vedligeholdelsesopgaver eller et fast træk på jeres mandskab og maskiner hver måned. Ofte vil kontrakten indeholde en række detaljer, fx om varierende timerpriser alt efter opgavetype og et minimum eller maksimum for timeforbrug.

Gør komplekse aftaler mere enkle
I modulet Kontraktstyring kan aftalen med kunden oprettes med en lang række fastlagte regler og forudsætninger, som gør den månedlige fakturering meget enkel.
Kontraktstyring håndterer:
-
Løbende abonnementer med fast betaling
-
Supportaftaler med max antal timer, som skal ekstra-faktureres
-
Sammensatte kontrakter med bestemt antal af forskellige typer af arbejde eller timesatser.
-
Fakturering hver måned, med timeopgørelse hvert kvartal