Blog - IT Effect
Kan mine medarbejdere timeregistrere på projekter i C5/NAV?

Kan mine medarbejdere timeregistrere på projekter i C5/NAV?

Der er rigtig god mening i at få timer, materialeforbrug og ressourceforbrug opsamlet i C5 eller NAV under ét sagsnummer. Som projektleder vil man gerne kunne se hvad totalprisen på et projekt har været. For at lette efterkalkulationen, kan det være smart at have så mange oplysninger som muligt samlet et sted. Hvis alle medarbejdere… Læs mere Kan mine medarbejdere timeregistrere på projekter i C5/NAV?

Reducér tastearbejdet ved oprettelse af nye poster

Reducér tastearbejdet ved oprettelse af nye poster

Lad C5 for-udfylde de felter, hvor du ofte indtaster de samme værdier gang på gang. Ved at oprette eksempelvis en “standard”-vare / – debitor / – kreditor undgår du at skulle indtaste de samme oplysninger, hver gang du opretter en ny post. Sådan gør du: Opret en ny post (F2) -eksempelvis en ny debitor. Kald… Læs mere Reducér tastearbejdet ved oprettelse af nye poster

Skal jeg bevare mit opdateringsabonnement på C5?

Skal jeg bevare mit opdateringsabonnement på C5?

Med et aktivt opdateringsabonnement til en C5 version fra 2012 eller ældre, kan der skiftes til den helt nye NAV løsning. Den helt store fordel ligger i, at man får adgang til langt mere funktionalitet i den større softwarepakke. Samtidigt bevarer man prisen på opdateringsabonnement, som man hele tiden har betalt. Derved får man adgang til langt… Læs mere Skal jeg bevare mit opdateringsabonnement på C5?

Slip for unødvendige museklik med genvejen Ctrl+Alt+F4

Slip for unødvendige museklik med genvejen Ctrl+Alt+F4

Hop fra ordrelinje til varekartotekBefinder du dig på en ordrelinje, og har du brug for at se selve varen, kan du hoppe direkte til varekartoteket. Det gør du ved at stille musemarkøren på det pågældende varenummerfeltet og taste genvejen Ctrl + Alt + F4. Du ender nu i varekartoteket på den pågældende vare. For at komme tilbage… Læs mere Slip for unødvendige museklik med genvejen Ctrl+Alt+F4

Er C5 et dødt produkt?

Er C5 et dødt produkt?

Det korte svar er nej, C5 er ikke et helt dødt produkt endnu. Den gamle klassiske C5, som oprindeligt stammer helt tilbage fra 1995, er sendt på pension og Microsoft har bebudet, at deres support udløber december 2018 på det klassiske C5 system. Men C5 er allerede kommet i en nyere udgave og flere nye… Læs mere Er C5 et dødt produkt?

Tip til C5 – Kender du dette effektive søgeværktøj?

Tip til C5 – Kender du dette effektive søgeværktøj?

Tip til C5: Du kender sandsynligvis til at bruge søgefeltet, som er vist øverst i de fleste skærmbilleder i C5. Men der er en anden og i mange tilfælde mere effektiv måde at søge på. Et værktøj som lader dig vælge hvilke(t) felt(er), du vil søge i og vælge den specifikke værdi, ord eller interval,… Læs mere Tip til C5 – Kender du dette effektive søgeværktøj?

Hvordan integreres min webshop til mit C5/NAV?

Hvordan integreres min webshop til mit C5/NAV?

Der findes primært 2 forskellige metoder til webshop integration. Den ene er en ”semi integration” – hvor der flyttes en fil fra webshoppen til C5 og tilsvarende den anden vej, flyttes en fil fra C5 til webshoppen. Dette gøres med intervaller enten manuelt eller automatisk med timers eller minutters mellemrum. Den anden metode, som er… Læs mere Hvordan integreres min webshop til mit C5/NAV?

Tip 3/3: Sådan sikrer du, at dine lagerværdier stemmer

Tip 3/3: Sådan sikrer du, at dine lagerværdier stemmer

VED AT KØRE EN LAGERREGULERING MINDST EN GANG OM MÅNEDEN, UNDGÅR DU AT I FØRST OPDAGER FEJL I DÆKNINGSBIDRAG OG LAGERVÆRDIER VED DEN ÅRLIGE STATUS. Sådan gør I: Gå ind under Lager / periodisk / lagerregulering og vælg “lagerregulering”. Afgræns hvilke varer du ønsker at opdatere og kør kørslen.   Kostpriserne er nu reguleret, så… Læs mere Tip 3/3: Sådan sikrer du, at dine lagerværdier stemmer

Tip 2/3: Undgå tomme hylder og dertilhørende mistede ordrer

Tip 2/3: Undgå tomme hylder og dertilhørende mistede ordrer

Ved at definere en minimum- og maksimum lagerbeholdning på dine varer, undgår du, at varer, som I ofte sælger, bliver udsolgt, og at der ligger for meget på lager af andre varer. Sådan gør du: Gå ind på de varer, som du vil definere beholdnings behov på, klik på knappen “beholdning” til højre og definér… Læs mere Tip 2/3: Undgå tomme hylder og dertilhørende mistede ordrer

Tip 1/3: Få styr på lageret med C5

Tip 1/3: Få styr på lageret med C5

Godt nok tilbyder vi ikke at komme og hjælpe jer med en fysisk oprydning på lageret, men her får I noget, som er mindst lige så stor en hjælp. Vi serverer nemlig en håndfuld gode tips til, hvordan I får bedre styr på jeres lager – så det stemmer både mht. antal og økonomi. Når… Læs mere Tip 1/3: Få styr på lageret med C5

Tilpas dine skærmbilleder så de passer til dine behov

Tilpas dine skærmbilleder så de passer til dine behov

Har du en masse felter i dine skærmbilleder, som du ikke bruger? Eksempelvis på ordrer, indkøb, varer osv. Mangler du nogle felter? Er felterne for lange/korte? Eller står de bare i en vilkårlig og ikke-optimal rækkefølge? Du kan tilpasse visningen af felter helt efter dine ønsker, og dine kollegaer kan gøre det samme. Sådan gør… Læs mere Tilpas dine skærmbilleder så de passer til dine behov

Hvad er forskellen på C5 og NAV?

Hvad er forskellen på C5 og NAV?

Du er nok godt klar over det: Microsoft Dynamics C5, der blev lanceret helt tilbage i 1995, er med sine 24 år på bagen forældet og sendt på pension. I starten af året (nærmere bestemt d. 8/1-2019) stoppede Microsoft både vedligehold og support af C5 og programmet opdateres ikke længere. Det betyder i mange tilfælde,… Læs mere Hvad er forskellen på C5 og NAV?

Tidsregistrering – helt enkelt!

Tidsregistrering – helt enkelt!

Arbejdstimer og materialebrug er i mange år blevet registreret på papirblokke eller dags- og ugesedler. Specielt ses det i servicebranchen og håndværkerbranchen, hvor man løbende skal holde styr på, hvor mange arbejdstimer der bliver brugt på de forskellige projekter. Skal du registrere dine timer?

Det kan hurtigt blive uoverskueligt at kontrollere det præcise antal brugte timer eller materialer, når man først er i gang med at udføre et stykke arbejde. Derudover er det en tidskrævende proces, da man efterfølgende skal indtaste oplysningerne i regnskabsprogrammet hjemme på kontoret. Derfor har vi udviklet et værktøj til dig, der ønsker at bruge tiden mere effektivt. Læs mere Tidsregistrering – helt enkelt!