Internettet er blevet en stor del af danskernes handlemønster, hvorfor flere og flere virksomheder åbner en webshop til deres produkter. Der er mange fordele ved at have en webshop, og det behøver ikke nødvendigvis være hårdt arbejde.
Født til Business Central
Flere og flere indkøbere har overdraget deres handlemønstre fra privaten til arbejdet. Dette har den betydning, at flere virksomheder er begyndt at købe ind via webshops. Coronakrisen har i 2020 vist, at erhvervshandel via internettet har en positiv fremtid. Tal fra Dansk Erhverv viser, der er hele 23% flere online ordrer end tidligere. Kigger man på statistikken, tyder det på, at det tal kun vil stige.
Det er nemt at handle online, og du kan sidde, hvor end du vil, mens du aflægger en ordre. Ja, du kan tilmed få den leveret lige til døren, og skal ikke selv bøvle med at få tingene fragtet frem og tilbage.
Med IT-Effect B2B-Shop, vil du se en helt ny og overskuelig måde at drive B2B-ehandel. Vores shop-system er en tilkobling til Business Central – en form for udvidelse – så du slipper for at vedligeholde data mere end et sted. Vi har med andre ord udviklet et system, så du kan udvide din virksomhed med en webshop, uden at det kræver en masse ekstraarbejde.
Prisstruktur
Det kan nogle gange være en stor opgave at holde styr på de mange og ikke mindst forskellige priser, når det kommer til B2B. det kan være, du har nogle særlige priser eller prislister som mængderabatter, der kun er gældende i en bestemt periode. Sandheden er, at der kan være mange grunde til, e-handel er anderledes, når det er B2B og ikke B2C.
Forkerte priser i systemet og ikke mindst på din hjemmeside kan have stor betydning for din virksomheds renommé. At skulle forklare en trofast kunde, at en vare koster mere, end det fremlagte ødelægger dagen for både jer og kunden.
Det kan dog være lidt udfordrende at vedligeholde virksomhedens mange priser i forskellige systemer.
Heldigvis, er det ikke en udfordring du har, når det kommer til IT-Effect’s B2B webshop.
Vores webshop-system er koblet til Business Central, hvilket giver dig og din virksomhed en masse nye muligheder for at vækste gennem jeres webshop – uanset, om webshoppen er ny eller veletableret.
Når det kommer til forretning og webshops, er der altid mulighed for at forbedre arbejdsprocesserne.
Konfigurator
Modsat B2C er der på B2B markedet ofte tale om varer, der skal konfigureres og samles, før virksomheden kan levere et tilbud til kunden.
En sådan konfigurering kræver ofte en specialviden hos den sælger i virksomheden, der skal lavet tilbuddet til kunden. Dette kan være en besværlig og ofte svær proces for virksomhedens nye og yngre sælgere, der endnu ikke har den dybe og fornødne viden.
Ved at tilkøbe IT-Effect B2B-webshoppen til dit Business Central, får du en konfigurator, der er tilkoblet jeres lager og prisdatabase. Ud fra de “regler” din virksomhed har opsat, kan B2B-shoppen hjælpe med at konfigurere varen.
Lagerstatus
Overblik er vigtigt – uanset, om du har en lille eller stor virksomhed.
Dette gælder især, når det kommer til lageret. Og hvorfor er lagerstatus så vigtigt? Ingen ønsker at have restordre enten i form af udsolgte varer, eller at der er solgt mere, end der er på lager. Uanset hvad, giver det bøvl med kunderne, og det koster i sidste ende virksomheden penge.
Det er derfor afgørende, at der er styr på lagersituationen på din webshop. Vores IT-Effect B2B Selfservice shop kan være løsningen på jeres lager-udfordring.
Med vores B2B webshop-system kigger systemet på de lagertal og lokationer, der er opgivet i Business Central, og viser dem på webshoppen. Både du og dine kunder kan således være sikre på, at der ikke bliver lagt en ordre på de varer, der ikke er på lager.
I får styr på logistikken, undgår sure kunder, og tilføjer til omsætningen.
Vi havde ingen lagerstyring, og var afhængig af medarbejdernes hukommelse. IT-Effect har vist sig at komme med nye idéer, nye muligheder for os….Nye medarbejdere kan hurtigere komme ind i et lagerjob og hurtigere tilbudsafgivning.
Hans Jørgen Frost, CEO & Founder
FROST
Ordrebekræftelser
Der er intet mere tidskrævende end at taste en ordre ind i systemet manuelt og efterfølgende sende det til kunden på mail – manuelt.
Har din virksomhed mange ordrer i løbet af dagen, løber det manuelle arbejde hurtigt op. Ydermere er chancen for fejl højere, da der nemt kan opstå tastefejl.
Vi giver dig derimod en løsning, der gør disse processer mere overkommelige og gør jeres hverdag meget lettere.
Med vores IT-Effect Webshop, kan dine kunder få adgang til ordrebiblioteket i Business Central, via en kundeplatform på jeres webshop. Derved kan kunden selv klikke sig adgang den ønskede ordrebekræftelse og samtidig se, sine tidligere køb.
Track and Trace
Vidste du, at dit personale i kundeservice kan slippe for spørgsmål som “Hvornår kommer min ordre?”.
Ved at få koblet vores B2B Selfservice Shop på din Business Central, har du og dine ansatte nem adgang til kundernes Track and Trace, da oplysningerne givetvis er i Business Central og i jeres fragtsystem.
Dette giver dine kunder mulighed for at logge ind på jeres webshop, så de selv kan få adgang til de nødvendige leverance oplysninger.
Vi skaber således en direkte forbindelse mellem Business Central og fragtsystemet, så I og kunden kan følge med i leverancen.
Varesegmentering
Når der er tale om en webshop helt generelt, kan man godt få det indtryk, at vareudbuddet ikke kan blive stort nok. Det kan på sin vis også være ønsket, når man har en B2C webshop. Det kan dog sagtens være anderledes, når det er B2B. Her er det nemlig ikke sikkert at alle varer, skal vises til alle kunder.
Med IT-Effect B2B shop, har I mulighed for at indstille systemet sådan, at hver kategori kan tilpasses den enkelte kunde. Kunden har således kun mulighed for at se den information og de varer/ produkter, du vil have dem til at se på websiden.
Hvilke fordele har IT-Effect B2B webshop for dig?
- Alt data vedligeholdes blot ét sted
- Salgsarbejdet er gjort nemmere
- Giver kunder mulighed for at tilgå egen data via platform
- Nemmere at få en ordre i hus
- Mulighed for at tilpasse sortiment til den enkelte kunde
- Slipper for ekstraarbejde
- Nemt overblik over forsendelserne
- Øget omsætning
Vil du vide mere?
Vil du vide meget mere, så download vores e-bog “6 tips til B2B-shops med Business Central” her
Du kan også kontakte os og få en snak omkring dine behov, og hvad vi kan gøre for lige netop din virksomhed.
E-mail: info@iteffect.dk
Telefon: 87 43 10 00