Field Service management: Hold styr på din virksomhed

Styr din serviceforretning

At have styr på sagerne er helt afgørende – uanset om du har store eller små opgaver. Heldigvis kan Business Central både håndtere servicesager og entreprisesager med det smarte Field Service Management modul.

Er du en af dem, som opretter en sag, mens du er på farten? Så er det også muligt via vores Apps, vi har udviklet specielt til Business Central.
Det er nemlig smart at oprette sagen inden medarbejderne påbegynder opgaver på sagen. Derved kan din virksomhed spare både tid og ikke mindst penge, da dine medarbejdere kan følge med i fremgangen af sagen. De ved således, hvad de skal give sig til, og timerne kan registreres på sagen med det samme.

Få en nemmere og mere effektiv hverdag

Service Management har de seneste par år fået mere og mere betydning for de danske virksomheder, da der hele tiden er en udvikling på området. Vores Field servicemodul snakker direkte samme med Business Central, hvilket giver dig en platform, hvor alt er samlet.

Ved at have et overblik over de ressourcer, der er ledige i din virksomhed, er det nemt og overskueligt at planlægge en opgave. Så snart en opgave er registreret, kan dine medarbejdere se den. Ved at have alt på sagen samlet i vores service management-modul, kan medarbejderne nemt tilgå eventuelle dokumenter, e-mails, billeder etc.. De har således alt det info, de skal bruge, og det er nemt at se, om en opgave er set, igang eller afsluttet.

Skulle du eller en medarbejder have brug for at kigge på en tidligere sag, er dette intet problem, da du uden problemer kan tilgå din sagshistorik. Vores smarte management modul giver dig således mulighed for nemt at håndtere tilbagevendende serviceopgaver. Når I er ude ved en kunde, er det vigtigt, at have over blik over sagen, samt hvad der eksempelvis blev skiftet, sidst I var ude ved kunden. Dette får I med de faste servicekontrakter via servicemodulet. Din virksomhed kan derved give en endnu bedre service til jeres tilbagevendende kunder.

Du får med andre ord et system, hvor sager, opgaver, timeregistreringer og ikke mindst planlægning går op i en højere enhed, da det hele snakker sammen. Indkøb og andre detaljer på en sag bliver derved overført direkte til Business Central, så dine medarbejdere kan se, om der evt. er indkøbt noget til sagen, som skal med på serviceopgaven.

 

“Jeg har oplevet flere kunder, der har fået sammenspillet mellem Business Central og virksomheden til at opnå nye højder ved hjælp af vores nøje udviklede apps  “
– Peter Nielsen, Business Central Senior Konsulent

Lager og Logistik

Er der brug for en stram styring af lager og logistik i din virksomhed? Så er  Field service management modulet perfekt til at hjælpe med det. Vi har udviklet en lagerstyringsfunktion i servicemodulet, så de ansatte kan tilpasse lageret efter sagens forbrug. De kan derved sidde fra bilen og lægge varer eller produkter tilbage på lager. Omvendt kan de også se, om en vare er på lager. De kan således være med til at sikre, at sagen passer i forhold til forbruget. Du slipper derved for at købe ekstra hjem til et andet projekt, hvis I ikke fik brugt det hele på et tidligere projekt.

Effektivt og digitalt

Vi er midt i den digitale tidsalder, hvilket betyder farvel til papirformen og hej til elektronisk dokumenthåndtering. Ved at alle virksomhedens dokumenter er digitale, kan du nemt finde de relevante dokumenter, da de kan arkiveres direkte på sagen.

Der vil således være flere administrative opgaver, der bliver enklere, da dine medarbejdere kan uploade filerne til sagen uanset, om de er ude i felten, i bilen eller på kontoret.

Dokumenter som aftalesedler, KS-dokumenter, videoer og billeder, e-mails og andre bilag kan nemt være tilgængelig for de medarbejdere, der har brug for det.

Registrér dine service- og spjældopgaver i vores smarte planlægningskalender. Ved at oprette og flytte opgaverne, så I får mest muligt ud af dagen, giver dig en overskuelig struktur og ro i maven.

Ved at have Business Central som ERP system, har I overblik hele tiden. Det er derved blevet nemt og overskueligt at se, om I overhovedet tjener noget på de enkelte serviceopgaver.

Business Central hjælper jer således med at holde styr på jeres finanser, dokumenter, kunder og meget mere.

Fakturakladde

Har du oplevet, at en sag blev lidt mere kompliceret end planlagt? Den har måske været trukket i langdrag eller der har været mange folk indblandet på sagen.

Det kan nogle gange være svært at holde hoved og hale i alle de oplysninger, dokumenter, varer etc. der har været tilknyttet en sag. Som en del af vores service management, giver vi dig og din virksomhed mulighed for at oprette fakturakladder. Derved skabes der nemt et overblik over, hvad der er blevet brugt på opgaven, hvad der allerede er blevet faktureret og ikke mindst, hvilke noter der evt. er tilknyttet sagen.

Det bliver ligeledes lettere at overskue avancen på produkter eller varer, samt hvilken salgspris kan finde på nettet.

Hvilke fordele har det for dig?

  • Nem tilgængelighed af data
  • Overblik over opgaver og sager
  • Mulighed for tilkobling af apps
  • Nem digitalisering af dokumenter
  • Overblik over avancen på sagen
  • Nemt at holder logistikken ajour

 

Vil du vide mere?

Vil du høre mere, så kontakt os og få en snak omkring dine behov, og hvad vi kan gøre for lige netop din virksomhed.

E-mail: info@iteffect.dk
Telefon: 87 43 10 00

Har du set vores webinar om service- og spjældsager i Business Central?

Her får du mulighed for at se en demonstration af, hvordan KS- og servicerapporter bliver udfyldt af teknikere på adressen. Vi kommer også ind på, hvordan du får styr på gentagende service og hvordan en servicelog danner grundlag for dialogen mellem teknikere på det enkelte anlæg.

Se eller gense webinaret her.