


Om kunden
Det award-vindende designerhus FROST a/s har igennem de sidste 20 år designet en ny generation af genstande til boligindretningen.
Udfordring
Systemet kan ikke følge med virksomhedens vækst. De mange produkter og ordrer gør det uoverskueligt at lagerføre. FROST er derfor afhængig af medarbejdernes hukommelse. Det giver længere behandlingstid og når en medarbejder er syg, er det svært at finde en bestemt ting på lageret.
Løsning
FROST investerede i NAV, og har nu opgraderet til Business Central, hvor de har fået lagerstyring med placeringslokation og scannere, så de nemmere kan finde en vare og få behandlet de mange ordrer.
De har nu et system, der kan vækste sammen med virksomheden.
Visionen
FROST's vision har fra begyndelsen været at være det fortrukne brand, når hoteller, offentlige bygninger etc. skulle indrettes.
De har de sidste 20 år fået etableret en anerkendt virksomhed, der er blevet et brand og sortiment i sig selv. De skiller sig ud med sin bæredygtige produktkvalitet, hvor deres tidløse design er at foretrække.
En virksomhed forud for systemet
FROST a/s har siden 2002 været en inspiration til komplette indretningsløsninger for arkitekter, indretningsarkitekter og private bygherrer med sin tidløse og moderne stil. Produkternes kompromisløse kvalitet og rene linjer gjorde derfor hurtigt FROST til en stor medspiller i den kreative indretnings-verden.
De rene linjer i deres design, var dog svære at se i systemet, hvilket forårsage nogle udfordringer i produktionen og derved ved kunderne.
Den manglende teknik i administrationen, i produktionen og på lageret gjorde det svært for virksomhedens mange ansatte at behandle de mange ordrer.
Afhængig af hukommelsen
Som en konsekvens af den manglende teknologi, var FROST afhængig af ikke bare ledelsens, men også medarbejdernes hukommelse.
Var en af de ansatte syg, medførte det store forsinkelser på lageret, da de andre ikke kunne finde de varer, der skulle sendes.
Forlænget leveringstid var således ved at blive hverdag og kostede virksomheden mange penge.
IT-Effect har vist sig at komme med nye ideer, nye muligheder for os
Hans Jørgen Frost, Stifter
Når Succes og IT går hånd i hånd
Virksomhedens ansatte er med til at bære FROST fremad, men har de ikke en teknologi, der kan hjælpe dem, vil de blive begrænset.
FROST havde derfor brug for et system, der kunne hjælpe dem på lageret. Ved at indgå i et samarbejde med IT-Effect, kunne de uden problemer gå fra C5 til NAV, hvor de fik lagerstyring med scannere og lokationsgenkendelse.
Dette gjorde det lettere for de ansatte at navigere på lageret, så de kunne finde de korrekte varer og få dem sendt til kunderne.
Den nye IT-løsning gjorde også, at FROST havde plads og ikke mindst mulighed for at vækste, hvilket gjorde dem til den nye designer i klassen.
Den voksende opmærksomhed gjorde hurtigt FROST til en anerkendt og award-vindende virksomhed.
FROST har ikke bare vundet én, men flere awards for deres designs og nye idéer. For at udvide sine kompetencer og ide-rige, indgik FROST et samarbejde med designere og designervirksomheder som Bønnelycke, MDD, Busk+Hertzug og Paul Leroy.
En fremtid med Business Central
FROST har siden 2002 været på en større vækst-rejse. Deres navn og designs er ikke længere kun i Danmark, men også udenfor landets grænser. Hoteller, virksomheder og offentlige steder i USA, England, Tyskland, Norge, Island og Frankrig er også faldet for det enkle design.
Der er derved møbler hos Nickelodeon i New York, hele designer-serier på Andaz hotel i London og The Time Munich Hotel i Tyskland. Selv i Canada, har Restaurant Sai Woo fundet FROST's design tiltalende.
Vi har fået lagerstyring med placeringslokation og scannere, og ved hvor varerne er. Det vil sige der er nye medarbejdere, der relativt hurtigt kan komme ind i et nyt lagerjob.
Hans Jørgen Frost, Stifter
Dette har gjort, at FROST byggede nye og større lokaler i 2020. For at kunne følge med den hurtige fremgang og vækst i virksomheden, valgte FROST i samråd med IT-Effect at skifte fra NAV til det nymoderne Business Central. De har derved fået en online løsning, hvor de kan tilpasse alle elementer og aspekter af systemet til deres virksomhed. Derved kan de bedre udnytte materialeregistreringer, timeregistreringer, sagsbehandlinger og meget mere.
De har kort sagt fået et system, der kan udvikles og tilpasses i takt med at de selv vækster.
Det er ydermere blevet lettere for dem at ansætte nyt personale, da de nye folk har hurtigere ved at forstå systemet.
Resultat
FROST er gået fra at være en lille nyopstartet virksomhed, hvor det kun var medarbejdernes hukommelse og post-it notes, der kunne skabe fremgang i virksomheden. Nu er de en stor og anerkendt millionvirksomhed, der har succes både i og udenfor Danmark. Med Business Central har de fået lagerstyring, økonomisk overblik, timeregistrering og meget mere. De kan derved lettere styre deres ressourcer.
Med Business Central kan en mindre flok ansatte få en stor virksomhed til at køre rundt med et overskud.
Fakta
ERP-system:
Skiftet fra C5 til NAV og opdateret til Business Central.
Købte IT-Effect produkter:
B2B-Shop
- Power BI
3.-Partsprodukter:
Tasklet
Continia
- Document Output
Ønsker du også lagerstyring og overblik?
Gør som Hans fra FROST, og book et GRATIS demo-møde om løsninger, og se, om det er noget for jer.
Du får præsenteret en køreklar demokonto fyldt med test-data, så du kan få et indblik i vores løsninger.
Og hvis det ikke er noget? Intet problem. Du er ikke bundet til noget.