Microsoft Dynamics 365 Business Central

Microsoft Dynamics 365 Business Central

  • Regnskabsprogram?

  • ERP system?

  • Bogholderiprogram?

  • Sagsstyringssystem?

Business Central logo

Prøv det gratis i 30 dage

Efter du har udfyldt formularen, får du adgang til en 30 dages gratis demo af Microsoft Dynamics Business Central 365. Der ligger allerede et demoregnskab i løsningen, som indeholder både demodata og bogførte dokumenter. Du kan gratis afprøve alle funktioner i 30 dage.

Har du spørgsmål til løsningen så kan du altid ringe til vores support på 8743 100 og få svar på dine spørgsmål.

Hvis du gerne vil have en online gennemgang af Business Central kan du booke en demonstration ved at ringe til 8743 1000 eller skriv til salg@iteffect.dk.

Hvad du end kalder det, så er
Business Central
det hele

Grundlæggende er Microsoft Dynamics 365 Business Central et økonomisystem, eller regnskabsprogram som mange også kalder det, rummer funktionalitet til både økonomistyring, sagsstyring og lagerstyring. Det er en løsning, der primært er henvendt til små og mellemstore virksomheder, som arbejder med handel, projekter eller produktion. Udover at give dig det fulde overblik over din virksomheds økonomi hjælper systemet dig også med at holde styr på dine ressourcer og varer. Det vil sige, at du altid har et realtidsbillede af, hvad der er på lager. Det hjælper ikke kun dig selv men også dine kunder, fordi du kan yde en bedre kundeservice, idet du har mulighed for at give kunderne hurtig og klar besked om, hvornår de kan forvente, at deres varer eller projekt bliver leveret. I forhold til sagsstyring kan du via systemet hurtigt se, hvor mange ressourcer, materialer og timer, der er anvendt og på den måde holde styr på, hvordan de enkelte projekter skrider frem.

Altid adgang

Microsoft Dynamics 365 Business Central er Microsofts nyeste skud på stammen, når det kommer til økonomisystemer. Langt hen ad vejen ligner Business Central sin forgænger, Microsoft Dynamics NAV, men der er selvfølgelig en række punkter, der er forskellige. Eksempelvis er Business Central baseret på, at den skal åbnes fra en webbrowser. Hvorimod det tidligere blot har været muligt at tilgå systemet via en installation på sin computer, kan Business Central i dag både åbnes som et normalt program eller via internettet. Det betyder derfor, at du ikke længere er afhængig af at skulle logge ind via din computer på jobbet, men at det faktisk også er muligt at tilgå systemet fra både telefon, tablet og bærbar PC. Desuden understøttes samtlige brugere på tværs af Windows- Android- og IOS-enheder, så det eneste, der yderligere kræves, er en internetforbindelse.

Rollebaseret brugerflade

Business Central er indrettet moderne og overskueligt, så du let kan finde de ting, du har brug for. Som bruger mødes du af et system, der i høj grad er baseret på den måde, som netop du skal anvende det. Det betyder, at Microsoft med sit nye Design-mode har gjort det nemt at tilpasse forsiden, så den matcher den rolle, du som medarbejder udfylder i virksomheden. Det betyder eksempelvis, at du som bogholder på forsiden nemt kan få vist status på købs- og salgsdokumenter. På samme måde er det nemt for projektlederne hurtigt at danne sig et overblik over, hvordan status er på de forskellige sager, de er i gang med. Og er du salgschef, kan du hurtigt se, hvordan det går med diverse ordrer, samt hvordan de enkelte sælgere klarer sig.

Det er ikke blot forsiden, der er nem at tilpasse. Med Microsofts Design-mode kan du hurtigt omarrangere de eksisterende kolonner og felter, der er at finde på siden, så de viser netop de informationer, du ønsker, på den måde du ønsker. Derudover er det også let at tilføje nye, eksisterende felter, hvis du ønsker bestemte visninger af andre informationer, der ikke vises som standard.

Business Central Økonomi rollecenter

Den rollebaserede opsætning er med muligheden for det gode overblik med til at skabe et solidt fundament for visning af, om du når dine mål, samt hvor det er muligt at optimere.

Nemt at udvide

Microsoft Dynamics 365 Business Central kan forholdsvist let integreres med en lang række andre produkter. Specielt Microsofts øvrige produkter som eksempelvis Office 365 med sine underliggende programmer, spiller godt sammen med Business Central. Her kan medarbejderne blandt andet klare opgaver direkte fra Outlook uden at logge ind i systemet. Som bogholder kan du i Outlook administrere fakturaer og kreditnotaer til kunder og leverandører, mens det som sælger er muligt at sende tilbud og oprette ordrer, der henter sine informationer inde fra systemet.
Også eksterne produkter, der er udviklet som supplement til Business Central, kan hurtigt integreres og forbedre oplevelsen og øge effektiviteten for brugeren. Gode eksempler på dette er Continias løsninger, der ved at automatisere en række opgaver, hurtigt kan spare bogholderen meget tid.

En løsning til nu og fremtiden

Hos IT-effect har vi også selv udviklet en række produkter, der fokuserer på at gøre arbejdsdagen nemmere for medarbejderne i bygge- og anlægsbranchen. Produkterne tilgodeser alle medarbejdere lige fra manden i marken, der skal tidsregistrere og fotodokumentere sit arbejde, over projektlederen, der skal holde overblik over forbrug og ressourcer på sine sager, til bogholderen og regnskabschefen hjemme på kontoret, der skal holde styr på virksomhedens samlede økonomiske situation.Dét, at der er så mange udvidelsesmuligheder, gør, at Microsoft Dynamics 365 Business Central er en skalérbar løsning, som løbende kan udvikle sig. Det betyder blandt andet, at hvis din virksomhed vækster, kan der let skrues op for funktionaliteten eller antallet af brugere, så den hele tiden passer til virksomhedens behov.

Stemningsbillede til Microsoft Dynamics 365 Business Central Introduction

Udpluk af funktioner i Microsoft Dynamics 365 Business Central

  • Komplet finansbogholderi, inkl. momsregnskab
  • Budget med redigering i Excel
  • Balanceudskrift af sidste års tal holdt op mod budget
  • Afstemning mod bank, herunder import af CSV-fil
  • Mulighed for faste finanskladder til løn og afskrivninger
  • Flere regnskaber til f.eks. holdingselskaber og ejendomsselskaber
  • Fakturering via EAN (offentlige) og til PDF, herunder aconto fakturering
  • Rykkere, rentenota og kontoudtog på PDF
  • Indbetaling via FIK koder gennem indlæsning fra bank
  • Dannelse af udbetalingsfil til bank (DK-betalinger)
  • Valutahåndtering med automatisk opdatering
  • Dimensionsregnskab med op til 8 valgfrie dimensioner pr. postering,  eksempelvis regnskab pr. afdeling.
  • Mulighed for andre sprog og regnskabsregler
  • Likviditetsanalyser og beregning
  • Kontoskemaer til udvidet budgetkontrol og regnskabsaflæggelse
  • Kopier og opret nye sager med skabeloner – hurtigt og enkelt
  • Simpel og avanceret lagerstyring
  • Indkøbsstyring og opretning af indkøbsrekvisitioner og indkøbsordrer
  • Priskartotek med mulighed for individuelle priser og rabatter pr. sag og pr. kunde
  • Anlægsmodul med service og afskrivningsinterval
  • Ressourcemodul til maskiner og personer
  • Indbyggede workflows til godkendelse og opfølgning
  • Kontaktpersonsystem integreret med Outlook
  • CRM-system til pipeline og salgsstyrring, sandsynligheder på salgsmuligheder
  • Særskilt tilbudsmodul
  • HR-kartotek til registrering af certifikater, hvem har fået udleveret hvilke nøgler, Pc'er osv.
  • Avanceret rettighedsstyring
  • Indbyggede rollecentre – få vist de knapper og funktioner, som skal bruges til din rolle i virksomheden
  • Mulighed for at rette og tilpasse i eget rollecenter
  • Mulighed for valg af sprog
  • Integration til øvrige Office produkter som Word, Excel og OneNote
Microsoft Business Central

Kontakt os i dag og hør mere om Business Central

Vil du høre mere om hvordan du skifter til Business Central, eller ønsker en demonstration, så giv os et kald på 8743 1000 eller udfylde formularen, så vender vi hurtigt tilbage til jer.

Invalid Email
Invalid Number