Flyt kundeservicen ud på nettet
Imødekommer du dine kunders ønske om at få kundeservicen ud på nettet?
Der er store fordele i det for begge parter. Det er nemlig ikke kun dine kunder, som nyder godt af at kunne servicere sig selv. Du kan spare ved at minimere mængden af telefoniske ordre. Du slipper også for at informere om lagerstatus og tjekke leveringsstatus for kunderne.
Kort sagt; brug mindre tid på telefonen og mere tid på nysalg og optimering af den forretning.
Ved at have en B2B-webhop, som er knyttet til dit ERP-system, får du en webshop, der altid er opdateret med korrekte tal, priser, produkter etc. På den måde kan I minimere fejl og misforståelser, der kan opstå mellem jer og kunderne. De kan selv tjekke, hvad laveringstiden er på den givne vare, lagerstatus, priser og tilmed se nyheder med det samme.
Ved at have en online shop kan kunderne nemmere se og udvælge produkter. De kan derved lægge varer i indkøbskurven hen over ugen, så de kan samle sammen til at aflægge en større ordre uden at ringe til jer flere gange. Derudover får de selv adgang til deres købshistorik, så de hurtigt kan lave genbestillinger og finde deres gamle fakturaer selv.
Skulle en kunde have en forfalden faktura, kan I vælge at kunden fortsat gerne må handle hos jer, men kun hvis de betaler kontant med deres betalingskort.
IT-Effect Selfservice B2B system
Med IT-Effect Selfservice system er der mulighed for, at din kunde kan logge ind på websiden med et erhvervslogin, og derved få direkte adgang til sine egne ordrer. Kunden kan derved nemt se en status på, hvor langt en ordre er i behandlingsprocessen og hvor langt den er med leveringen.
Selfservicesystemet er derved med til at skabe en portal for dine kunder, hvor de føler en form for kontrol i form af at have den nødvendige information. Det skaber således et godt værktøj for dine B2B kunder og du slipper samtidig for en større mængde arbejde.
Systemet gør gør, at din virksomhed fremstår mere imødekommende og troværdig for dine kunder.
Har du kunder, der handler via din webshop, og som ofte vender tilbage dertil for at lægge en ny ordre, så kan ordrerne hentes direkte ind i dit Business Central system.
Der er herved en mulighed for at dine kunder kan sende en ordre igennem fra deres system til jeres. De skal blot sende en IT-læsbar fil og dit Business Central kan gå igang med at behandle den nye B2B-ordre.
Dette giver dig mindre administrativt arbejde,
Når kunden logger ind på med sit erhvervslogin på websiden, kan de nemt se alle de ordrer. Dette gælder således dem, kunden laver online, men også dem, I manuelt måtte oprette i Business Central. Dette giver både jer og kunden en god ordreoversigt.