Microsoft Business Central
Dit komplette ERP-system

Hvorfor vælge Business Central?

Hvis du er træt er af manuelle processer og systemer, der ikke taler sammen, bør du overveje Business Central.

Med Microsoft Dynamics 365 Business Central får du et komplet ERP-system, der samler alle dine forretningsprocesser i én platform. Du får:

  • Fuldt overblik over projekter, ressourcer og økonomi i realtid
  • Automatiserede arbejdsgange, der sparer tid og minimerer fejl
  • Sammenhængende data på tværs af hele organisationen

Business Central er et fleksibelt og skalerbart økonomisystem, ideel til små og mellemstore virksomheder blandt andet i byggebranchen. Løsningen er cloudbaseret og fungerer problemfrit med Microsofts øvrige Dynamics 365-applikationer.

BusinessCentral

Ét samlet system: Fordele og funktioner

Økonomistyring og
regnskab

Få et fuldt overblik over virksomhedens økonomi i realtid. Business Central automatiserer bogføring, fakturering og rapportering – så du altid har styr på tallene.

Projektstyring og budgetopfølgning

Hold styr på projekterne fra start til slut. Planlæg ressourcer, følg fremdrift og budget – og få indsigt i økonomi, tidsforbrug og leverancer samlet ét sted.

CRM og salgsstyring

Følg dine kunder, tilbud og ordrer i ét system. Business Central giver dig indsigt i hele salgsprocessen – fra første kontakt til afsluttet projekt.

Lager- og indkøbsstyring

Bevar overblikket over materialer og leverancer og optimer din forsyningskæde. Se lagertal, planlæg indkøb og undgå forsinkelser – så projekterne kører gnidningsfrit.

Analyse og rapportering

Business Central samler al data ét sted og giver dig det bedste beslutningsgrundlag via visuelle dashboards. Integrér nemt med Power BI, Office 365, Outlook, Teams og SharePoint.

Har du brug for at snakke med en specialist?

Giv et kald, hvis du vil høre mere om, hvordan du nemt kan optimere jeres arbejdsprocesser med Microsoft Business Central.

En lettere hverdag med Business Central

Alt-i-én ERP-løsningen fra Microsoft Dynamics 365 giver dig mange fordele.

Business Central er en cloud-baseret løsning, hvilket giver dig og dine kollegaer ubegrænset adgang til dit ERP-system fra enhver enhed med internetadgang. Uanset om du arbejder på kontoret, hjemmefra eller er på farten, kan du nemt få adgang til dine forretningsdata og værktøjer. Denne fleksibilitet gør det muligt at samarbejde og styre virksomheden på tværs af forskellige placeringer.

Passer Business Central til min virksomhed?

Går du i overvejelser om at skifte ERP-system, har du her nogle typiske scenarier, hvor et skift til Microsoft Business Central vil skabe maksimal værdi.

1. Fra regnskabsprogram til ERP
Når du er vokset ud af simple programmer som e-conomic, C5 eller Uniconta og har brug for lagerstyring, produktion eller avanceret rapportering.

2. Voksende virksomhed
SMV’er med 10–250 ansatte, der oplever vækst og har brug for bedre styring af processer, flere brugere og integrationer.

3. Flere systemer – manglende overblik
Når økonomi, lager og CRM kører i separate systemer, og du ønsker ét samlet ERP for at undgå dobbeltarbejde og fejl.

4. Cloud-behov og mobilitet
Organisationer, der vil væk fra on-premise løsninger (fx NAV eller AX) og ønsker en moderne, cloud-baseret platform med adgang fra alle enheder.

5. Komplekse forretningsbehov
Virksomheder med stigende krav til projektstyring, produktion, service eller internationale aktiviteter, som ikke længere kan håndteres i et simpelt system.

Sådan kommer du i gang

IT-Effects gennemprøvede 6-trinsproces sikrer en tryg og effektiv overgang til Microsoft Business Central
– fra første møde til fuld drift.

01

Behovsanalyse og rådgivning

Vi starter med en gratis behovsanalyse, hvor vi afdækker virksomhedens processer, udfordringer og mål – så løsningen matcher din forretning.

02

Demo og løsningsforslag

Vi præsenterer Business Central og evt. udvidelsen e:byg i praksis, så du kan se, hvordan løsningen passer til din hverdag og arbejdsgange.

03

Planlægning og opsætning

Gennem workshops planlægger vi projektet, gennemgår rapporter og udskrifter og sætter systemet op efter dine behov.

04

Tilpasning og test

Vi udvikler eventuelle tilretninger, tester funktionaliteten og sikrer, at alt fungerer, før vi går i drift.

Lager- og indkøbsstyring

05

Træning og onboarding

Alle medarbejdere bliver klædt på gennem undervisning og hands-on workshops, så alle hurtigt kommer i gang med systemet.

06

Go-live og løbende support

Vi hjælper med datamigrering, driftstest og opstart – og står klar med support og sparring, når systemet er i brug.

Hvad koster Business Central?

Prisen på Microsoft Dynamics 365 Business Central afhænger af dine behov, antal brugere og ønskede funktioner. Her er et overblik over de mest populære valg:

ESSENTIALS-LICENS

Fra 500 DKK
pr. bruger/måned

Indeholder økonomi, salg, indkøb, lager og projektstyring.

PREMIUM-LICENS

Fra 700 DKK
pr. bruger/måned

Indeholder alt i Essentials + værdiskabende funktioner til produktion og service.

"

Det store overblik er helt sikkert synligt på bundlinjen, fordi vi hurtigt kan se og reagere, hvis timerne løber fra os. I Business Central kan jeg følge alle detaljer i projektøkonomien. 

– Entrepriseleder, P. Olesen 

"

De tre væsentligste årsager til, at vi valgte IT-Effect, er deres forståelse for vores forretningsmodel, deres indgående viden om Business Central og at de er til at stole på.

– Medejer, Gustav Hansen Murer & Entreprenør

"

Vi brugte alt for lang tid på dokumenthåndtering og godkendelsesprocedure. I dag kører det hele strømlinet. Det er et rigtig godt og brugervenligt system.

– Økonomi- og administrationschef, Murer & Betonfirmaet Erling Jørgensen

"

Vi er meget tilfredse med at være gået i skyen med vores digitale platform - der er nu sammenhæng mellem vores løsninger. Business Central understøtter vores strategi om mere digitalisering.

– IT & digitaliseringsleder, Byens Tag & Facade

Overbygning til Business Central

Udover en sikker og skræddersyet implementering af Business Central tilbyder IT-Effect også en udvidelse, der er målrettet bygge- og anlægsbranchen - vi kalder den e:byg. Med e:byg får du bl.a.  udvidet sagsstyring, lettere timeregistrering og bedre dokumenthåndtering. Med disse løsninger kan du se frem til en digitalisering af endnu flere processer i din hverdag.

_W3A0245

Book en gratis demo

Prøv løsningen i realtid på et demo-møde, og få en gennemgang af Business Centrals mange funktioner sammen med en af vores specialister. 

  • Bullet

    På en time præsenterer vi en fuldt opsat demo-konto med testdata

  • Bullet

    Demo-mødet er gratis og uforpligtende

  • Bullet

    Du får en grundig gennemgang og rådgivning af en af vores specialister

Ofte stillede spørgsmål om Microsoft Business Central

Business Central er en cloudbaseret ERP-løsning fra Microsoft, der samler jeres økonomi, lager, salg, indkøb og projektstyring i ét system.

Få adgang til erfarne Business Central konsulenter

Vi hjælper dig med:

  • Strategisk rådgivning og forretningsoptimering
  • Implementering og tilpasning af Business Central
  • Træning af medarbejdere og ledere
  • Daglig support og sparring
_W3A0094